تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۶
۰
plusresetminus
فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان خبر داد:

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی با انگیزه اخاذی

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان از دستگیری فردی که با دسترسی غیر‌مجاز به عکس‌های خانم جوانی به‌دنبال اخاذی از وی بود، خبر داد.
تهدید به انتشار تصاویر خصوصی با انگیزه اخاذی
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان: به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس رفسنجان؛ مرتضی امیری سبتکی در تشریح این خبر عنوان داشت: فردی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام کرد مدتی قبل شخصی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی تصاویر شخصی‌ام را برای خودم ارسال نموده و پس‌از آن به‌صورت مکرر نام‌کاربری خود را تغییر می‌داد و دایماً تهدید به انتشار تصاویرم می‌نمود لذا در این خصوص تقاضای رسیدگی دارم.

فرمانده انتظامی رفسنجان گفت: در راستای رسیدگی به شکایت این شهروند، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی، هویت متهم این پرونده را شناسایی و وی را دستگیر کردند که این متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصا ‌شده به بزه انتسابی اعتراف کرد و پرونده ای در این رابطه تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

ایشان خاطر‌نشان کرد: مجرمان سایبری با ترفند‌های مختلف به‌دنبال سرقت تصاویر و اطلاعات شخصی افراد هستند لذا شهروندان از نگهداری تصاویر و اطلاعات شخصی در تلفن همراه و همچنین به اشتراک‌گذاری تصاویر و اطلاعات شخصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنند چرا که تبادل این اطلاعات امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب را مهیا می‌کند.

اتنهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcf11dycw6dmca.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما