تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰
۰
plusresetminus
مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان:

۷۷۰ پروژه استانی برای سال ۱۴۰۳ تدوین شد

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از تدوین ۷۷۰ پروژه در سطح استان برای سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: ۲۹۵ پروژه ریاست جمهوری و ۲۱۱ عدد به بخش خصوصی تعلق دارد.
۷۷۰ پروژه استانی برای سال ۱۴۰۳ تدوین شد
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» محمدرضا وحیدی در اولین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه ۱۶بار نام‌گذاری سال به عرصه اقتصادی تعلق داشته است نشان از اهمیت موضوع دارد، بنابراین برای توسعه اقتصادی استان و مشارکت حداکثری مردمی ۲۰ برنامه تدوین شده است.

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم است، سازمان مدیریت ۲۰ برنامه اجرایی را تدوین کردیم که اگر امروز مصوب شوند، دستگاه‌های اجرایی از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز به‌کار خواهند کرد. 

وحیدی عنوان کرد: برنامه‌ها باید بر اساس انطباق با اسناد بالادستی، و آمایش سرزمین باشد، برای رشد تولید، مشارکت مردمی و توسعه اهداف شعار سال، برنامه هفتم توسعه و گام دوم انقلابی تلاش صورت گیرد.
 
وی ادامه داد:  برنامه‌های ما فرابخشی بوده و نیازمند مشارکت تمام دستگاه‌های ذیربط است  اما یک دستگاه نماینده کارگروه اقتصادی و توسعه استان معرفی شده است تا روند حرکت را نظارت و پیگیری کند. 

کرمان به استان‌های گردشگری افزوده شده است 

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برنامه‌های تدوین شده را بر شمرد و گفت: توسعه گردشگری و صنایع دستی اولویت اول استان است زیرا هفت هزار اثر تاریخی و۸۲۰ اثر ملی و ۱۰ روستای مقصد گردشگری داریم الان کرمان به استان‌های گردشگری اضافه شده است. 

وحیدی ادامه داد: یکی از نقاط ضعف گردشگری استان، مالکیت وقفی و خصوصی اماکن باستانی و تاریخی است، که باید با تعامل با اوقاف این مشکل رفع شد، بازاریابی و تشویق خوبی باید برای سرمایه‌گذاران تدوین شود تا برای مشارکت ترغیب شوند. 

وی ادامه داد: رویدادهای استانی کمی داریم که باید بیشتر همت کنیم و از سویی ما در عرصه گردشگری پیمانکاران و مشاوران  با رتبه بالا در خصوص بناهای تاریخی کمی داریم که بزرگترین ضعف است و باید رفع شود. 

مرمت و باز زنده‌سازی ۱۰ بنای تاریخی

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه داد:  مرمت و باز زنده‌سازی ۱۰ بنای تاریخی را با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار داریم و چاه کوران راور نیز که ثبت بین‌المللی است باید مرمت شوند. 

وحیدی ادامه داد:  تربیت نیروی کار ماهر و آموزش فنی و حرفه‌ای در اولویت دوم ماست زیرا در کرمان کمبود نیروی کار ماهر داریم و بنگاه‌های بزرگ نیاز به نیروی کار ماهر دارند، با توجه به اینکه در عرصه مردان ما نرخ بیکاری کاهش داشته است باید برای آینده تلاش کنیم. 

وی افزود: ۴۵٠ هزار نفر ساعت دوره متناسب با بازار کار باید در سال جاری صورت گیرد که ایجاد و تجهیز هنرستان‌های جوار کارخانه‌ای باید ایجاد کرد تا نیروی کار ماهر انجام شود. 

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اذعان کرد: برای آموزش و تقویت مهارت فارغ‌التحصیلان  نیز چهار المپیاد پیش‌بینی شده و افزایش بورسیه‌های صنعتی و تحصیلی را هم تدبیر کردیم تا در این عرصه دانشگاه‌ها نیازهای ما را برطرف کنند. 

وحیدی ادامه داد: برای بهبود فضای کسب و کار، فعال شدن شورای بانک‌ها و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی،  کارآفرینی تعاون و توسعه اشتغال را برنامه‌ریزی کردیم.
 
وی ادامه داد: نرخ بیکاری در زمستان افزایش پیدا کرد  اما نرخ مشارکت هم افزایش پیدا کرد علت این نوسان در نرخ بیکاری به‌واسطه  بخش کشاورزی است.
 
مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اذعان کرد: ۹۸٠ نفرجمعیت فعال استان است و در سال کذشته ثبت تعهد اشتغال استان با همت تمامی دستگاه‌های اجرایی ۱۱۸ درصد اجرا شد. 

وحیدی با بیان اینکه صنعت اشتغال استان، معدن پایه است بنابراین  نرخ مشارکت مردان بیشتر است زیرا کارها برای مردان طراحی شده‌اند،  ضمن اینکه در سال جاری چهار تور کارآفرینی و توسعه صنعتی را برگزار خواهیم کرد. 

صرفه‌جویی ۱۳۱ میلیون متر مکعب هم باید برنامه‌ریزی شود

وی ادامه داد: صرفه‌جویی ۱۳۱ میلیون متر مکعب هم باید برنامه‌ریزی شود، افزایش تولید افتتاح دو طرح فولادی بزرگ و ۶۴ واحد تولیدی راکد و تکمیل زنجیره صادراتی را هم  برنامه، ریزی کرده‌ایم. 

این مقام مسئول اذعان کرد: استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری را هم مدنظر داریم و کدهای دو بعدی را هم در راستای سنجش رضایت‌مندی از پرسنل مرتبط با ارائه خدمات اداری در کلیه دستگاه‌های اجرایی تا سطوح تمامی شهرستان‌ها باید هم اجرایی شود و هم نظارت را راحت کند. 

وحیدی مدعی شد:  برای دو دستگاه آموزش و پرورش و علوم. پزشکی هنوز کد دو بعدی اجرایی نخواهد شد و از سویی در خصوص دانش‌بنیان‌ها صد موسسه وجود دارد و ظرفیت خوبی دارند که ۴۰ درصد تحقیق و توسعه افزایش پیدا کند ضمن اینکه پنجاه میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده که اختصاص داده شود. 

دستیابی به ۱٠ درصد از اقتصاد دیجیتال برای کرمان برنامه‌ریزی شد


وی اذعان کرد:  اقتصاد دیجیتال هم را شروع کردیم که ۱٠ درصد از این اقتصاد را برای کرمان داشته باشیم و در این راستا هم  حداقل ۱۰ درصد هم مدارس به فیبر نوری متصل شوند. 

مدیرکل سازمان مدیریت برنامه و بودجه تاکید کرد: توسعه انرژی‌های تجدید پذیر ۱۹/۷ مگاوات را اجرایی کنیم و صنایع آن‌ها را توسط برق منطقه‌ای تأمین کنند. 

وحیدی با بیان اینکه ۷۷۰ پروژه در سطح استان را داریم، اجرایی می کنیم،  پایش پروژه‌های پیشران توسعه استان است که ۲۹۵ پروژه ریاست جمهوری و ۲۱۱ پروژه توسعه بخش خصوصی است تا در سال جاری انجام و پیگیری خواهند شد. 

وی افزود‌: سلامت و امنیت غذایی از برنامه‌های سال جاری است که در سال جدید داشته باشیم و ۵۰۰ تخت جدید از طریق  بودجه خیرین و دولتی به نتیجه برسانیم و دو تا بیمارستان خصوصی و دولتی هم ایجاد خواهد شد. 

مدیرکل سازمان مدیریت برنامه و بودجه اذعان کرد:  در راستای طرح امنیت غذایی ساماندهی واحدهای روغن‌گیری، گلاب‌گیری و باقی‌مانده سموم و آفات گیاهی هم دنبال می‌کنیم. 

انتهای خبر/طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdcdjz0fnyt0oo6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما