تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۳
۰
plusresetminus
دردی مزمن در تمام بیمارستان‌های کشور؛

مسئولان کرمانی از راه‌حل مشکل کمبود پرستار می‌گویند

کمبود پرستار از آن دسته مشکلاتی است که نه تنها در بیمارستان‌های کرمان بلکه چون زخمی بر پیکر‌ بیمارستان‌های سراسر کشور نمود کرده است و حالا مسئولان در تلاشند تا این درد را درمان کنند.
مسئولان کرمانی از راه‌حل مشکل کمبود پرستار می‌گویند
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ موضوع کمبود پرستار از آن دسته مشکلاتی است که سال‌ها است که سرخط اخبار از جنس پزشکی است، مشکلی که با وجود طرح‌ها و تعرفه‌های متعدد برای پرستاران اما همچنان این داستان ادامه دارد.

شیفت‌های پی‌درپی و مشکل افسردگی پرستاران

پیش‌از این پروین منگلیان مدیر بخش پرستاری دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان در خصوص مشکل کمبود پرستار در کرمان به خبرنگار «راه آرمان» گفته بود که کمبود نیرو در بیمارستان‌های بزرگ از جمله بیمارستان افضلی‌پور کرمان آزاردهنده است اما از آنجایی که ماهیت پرستاری به‌گونه‌ای است که حقوق بیماران ارجح است، این کمبود را با شیفت‌های فشرده و اضافه کار اجباری جبران می‌کنیم اما باید دانست پیامد آن افسردگی پرستاران خواهد بود.

کمبود پرستار یک مشکل کشوری است

مهدی احمدی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» در خصوص مشکل کمبود پرستار در کرمان گفت: نسبت پرستار به تخت در بیمارستان‌های استان کرمان کم است البته این مسئله یعنی کمبود پرستار یک مشکل کشوری است.

جذب ۱۲۰ نیروی شرکتی، به‌عنوان پرستار

وی ادامه داد: از جمله کارهایی که دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای حل آن انجام داده است این است که تاکنون ۱۲۰ نیروی شرکتی را به‌عنوان پرستار جذب کرده‌ایم ضمن این‌که دانشگاه علوم پزشکی کرمان رتبه برتر کشوری در زمینه پیگیری و آموزش بیمار در سیستم پرستاری را کسب کرده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: با وجود کمبود پرستار تلاش کردیم تا کارشناس ارشد در بخش‌های ویژه به‌جای کارشناس جایگزین شود همچنین طرح اینترشیپ به‌دلیل کمبود پرستاری در فیلد پرستاری وارد کرده‌ایم و مجوزهای آن گرفته شده است.
 
بیمارستان شهرستان بافت و بیمارستان افضلی‌پور در کرمان دارای بیش‌ترین کمبود پرستار

احمدی‌نژاد توضیح داد: بیمارستان شهرستان بافت و بیمارستان افضلی‌پور در کرمان بیش‌ترین کمبود پرستار را داشتند، تعداد نیروهای پرستار در بیمارستان شفا بیش‌تر از میانگین بوده است و بیمارستان باهنر تعداد نیروهایش متناسب با میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: برای حل کمبود پرستار تعدادی از پرستاران شفا را به بیمارستان افضلی‌پور منتقل کردیم و سعی شد تا تعادل برقرار شود اگرچه که بیمارستان شهرستان بافت هنوز مشکلش باقی است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تشریح کرد: موافقت برای طرح راه‌ندازی دانشکده پرستاری شهرستان بافت گرفته شده است این موضوع باعث می‌شود، کمبود نیروی پرستار این منطقه تا حدودی توسط نیروهای بومی آن منطقه حل شود اگرچه کمبود پرستار درد مزمنی است اما امسال یکی از مهم‌ترین اهداف مسئولان دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان رفع این مشکل است.

انتهای خبر/ پسند
 
 
  https://armanekerman.ir/vdcbggb85rhbazp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین