تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۴
۰
plusresetminus
اگر شب‌هنگام به رودبار جنوب سفر کرده باشید تیر برق‌های بلوار اصلی اکثرا خاموش و یا کم‌نور هستند، از شورای شهر و شهرداری این شهر می‌خواهیم که دلایل عدم‌پیشرفت این شهر را به مردم بگویند.
آیا واقعا انتخاب شهروندان رودباری اشتباه است
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “راه آرمان“؛ در زمانه قدیم، شخصی به‌دنبال کسب علم می‌رفت و پس‌از چند سال با کوله‌باری از دانش بازمی‌گشت و البته در برگشت او را «حکیم» خطاب می‌کردند؛ چه آن‌که وی از همه علوم سررشته داشت.

حکما نبض بیمار را می‌گرفتند، رصدخانه می‌ساختند، در میان کهکشان و ستارگان غور می‌کردند و نیم‌نگاهی هم به راه‌سازی و عمران و آبادانی شهرها داشتند. اما در گذر زمان، روزگار حکیم بودن در همه رشته‌ها به پایان رسید چراکه حالا دیگر علوم تخصصی‌شده و هر شخصی در کاری سررشته دارد؛ این تحول، همه جزئیات حتی اداره امور شهرها را نیز سهل‌تر کرده است.

این روزها پس از گذشت قرون متمادی، دیگر دولت‌ها در اداره امور شهرها دخالتی ندارند و شوراهای شهر که منتخبین مردم هستند کار را بر عهده دارند. این مهم نیز با وجود تصریح قانون مبنی بر اداره شهر توسط شوراها، از حدود چندین سال پیش در کشور ما آغاز شده است و نتیجه چنین موردی نیز تخصصی‌شدن اداره شهر و حضور مدیرانی بوده است که روند رو به رشد شهرها را رقم زده‌اند.

شهر رودبار جنوب که در سال ۸۴ به شهرستان ارتقا یافت خیلی از مردم خوشحال بودند که دیگر از لحاظ عمرانی پیشرفت چشم‌گیری خواهیم داشت.

این روز‌ها اگر گذر شما به این شهرستان خرده باشد خواهی دید که از لحاظ عمرانی کم‌تر از یک شهر است،  معمولاً خیابان اصلی یک شهر به مثابه چشم و ابروی هر شهر است یعنی خیابان اصلی اگر از لحاظ عمرانی زیبا باشد آن شهر زیبا به‌نظر می‌رسد.

جدول‌های کهنه و بدون رنگ، درختان داز خشک و بزرگ، مجسمه‌ و اِلمان‌های رنگ پریده و چاله‌های خیابان و بلوار اصلی این شهر را زشت و بی‌روح کرده است.


اگر شب‌هنگام هم به این شهر سفر کرده باشید تیر برق‌های بلوار اصلی اکثراً خاموش و یا کم‌نور هستند.

از شورای شهر و شهرداری این شهر می‌خواهیم که دلایل عدم پیشرفت این شهر را به مردم بگویند یا ما در انتخاب‌مان اشتباه می‌کنیم که افراد فاقد صلاحیت و تخصص و بی‌اعتنا را به‌عنوان شورا انتخاب می‌کنیم.
اما اینک راه چاره چیست؟ و برای برون‌رفت از این حالت رکود، کجا و سراغ چه کسی باید رفت؟ و اصلاً چه کسانی بیشتر در این امر نقش موثرتری دارند؟

شهرستان رودبار جنوب دارای پتانسیل‌های درخور توجهی می‌باشد که لازم است به‌نحو مطلوب و صحیح مورد توجه قرار گرفته و با هدایت آن توسط یک مدیریت متمرکز و جان‌فدا، بستر لازم جهت استفاده حداکثری از این توانمندی مدنظر قرار گیرد.

آنچه که واضح است متأسفانه تاکنون خواسته یا ناخواسته اراده و تصمیمی در جهت تحقق موارد مذکور به‌طور جدی وجود نداشته و همواره با بیان روش‌ها و راه حل‌های کلیشه‌ای و نخ‌نما شده تبدیل به یک ابزار خاص، جهت تأمین مقاصدی تعیین‌شده است.

به عبارت دیگر عدم‌توجه مناسب و پرداختن به مسائلی که در حاشیه مطرح می‌شود از آن موضوعی با محوریت فرعی ساخته است. اگر عوامل تاثیرگذار در توسعه یک دیار را با دقت بیشتری بازنگری نماییم، مشاهده می‌شود در شهرستان رودبار جنوب این عوامل به‌عنوان مجهولات مسئله مطرح است.

خلاصه اینکه هیچ شهری توسعه نمی‌یابد مگر اینکه عزم و اراده‌ای جدی در عقبه آن وجود داشته باشد و این مهم میسر نمی‌شود جز با عزم و اراده‌ای همگانی که نمود آن باید در رفتار، سکنات و عملکرد کلیه افراد موثر در این زمینه، به‌ویژه مسئولان ارشد، صاحب‌نظران و اندیشمندان و… این خطه ظاهر شود که متأسفانه در زمینه اخیر ما فعلا داغ‌دار و داغ‌دار هستیم و مسؤلان یاد شده فعلا نه دارای مدیریت خلاق هستند و نه صاحب‌نظر !!!!

ما با این اقدام پسندیده می‌توانیم گام نخستین را در این راستا برداشته و شرایط لازم را در جهت تحقق اصل توسعه در شهرستان رودبار جنوب فراهم کنیم.


انتهای خبر/پورحیدر https://armanekerman.ir/vdcew78zxjh8efi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما