تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۱
۰
plusresetminus
فرماندار فهرج گفت: به‌زودی با همکاری بسیج سازندگی تنش آبی ۱۳ روستای شهرستان از خط ۳۵۵ روستای ارجمند رفع خواهد شد.
تنش آبی ۱۳ روستای شهرستان فهرج رفع می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» حسین سعیدنیا با اشاره به نام‌گذاری امسال به جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، سعی داریم تعاونی‌های غیرفعال را فعال کنیم.

وی بیان کرد: طی یک سال گذشته مبلغ یک هزار میلیارد تومان از حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، کمیته برنامه‌ریزی و اعتبارات ملی در شهرستان برای طرح‌های مختلف هزینه و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

سعیدنیا با اشاره به اینکه شهرستان فهرج نیاز به زیرساخت‌های ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: ۸۰ درصد معابر شهر فهرج خاکی هستند و با تصویب طرح بافت فرسوده شهر، از این به بعد شاهد اختصاص قیر و سایر امکانات برای بافت فرسوده خواهیم بود.

فرماندار فهرج گفت: قطار کار در روستاهای شهرستان به‌سرعت در حال حرکت است و روزبه‌روز روستاهای ما در حال متحول‌شدن هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه راه‌ها در سال گذشته، افتتاح باند دوم محور نرماشیر - فهرج در محدوده برج اکرم و زیرسازی این جاده تا دهنو بهزادی انجام شده، قرارداد ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت منعقد و پیگیر هستیم راه الله‌آباد یک، توکل‌آباد و قدرت‌آباد آسفالت شود.

سعیدنیا اظهار کرد: در حوزه آب آشامیدنی بایستی شوراهای اسلامی کمک کنند با انشعابات غیرمجاز برخورد شود چرا که آب آشامیدنی فعلی برای سه برابر جمعیت شهرستان است اما با کمبود آب مواجه هستیم.

وی افزود: سال گذشته چاه دهنو شیخ علی‌خان و چاه اسدآباد را از محل اعتبارات آبفای استان حفر کردیم و چند چاه دیگر مانند چاه سکهور و چاه دولت‌آباد از قرارداد مشترک دولت با قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) حفر شدند و برای رفع تنش آبی بسیاری از روستاها، بسیج همکاری لازم را داشته است.

فرماندار فهرج در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در حوزه منابع طبیعی ۲ هزار هکتار مالچ‌پاشی آغاز شده و اتفاقات خوبی در این حوزه با سفر رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در حال رقم خوردن است.

وی بیان کرد: در سال گذشته از طریق تسهیلات کم بهره به مبلغ ۱۷۸ میلیارد تومان چندین دستگاه ماشین‌آلات سنگین برای روستاها خریداری‌شده که این کار در سطح کشور بی‌سابقه بود.

سعیدنیا افزود: همچنین سال گذشته با افتتاح ۱۱ زمین ورزشی، شاهد افزایش ۱۱ هزار مترمربعی فضاهای ورزشی شهرستان فهرج بودیم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات حوزه کشاورزی گفت: از ۱۵ رشته قناتی که در شهرستان داریم، ۱۱ رشته قنات لایروبی‌شده و یا در حال کار است.

فرماندار فهرج ادامه داد: طی سال گذشته بیش از ۹۰۰ تعهد اشتغال شهرستان محقق شده است.
سعیدنیا همچنین با تاکید بر نقش مهم شوراها بیان کرد: از ابتدا به‌دنبال این بودیم نقش و جایگاه شوراها زنده و احیا شود و در این راستا کارهای خوبی انجام شده است.

منبع: ایسنا
انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdcfyxdymw6dj1a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما