تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۷
۰
plusresetminus
با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

واگذاری ۱۰۴۵ قطعه زمین در شهر بم

واگذاری ۸۰۰ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن و ۲۴۵ قطعه برای طرح جوانی جمعیت شهر بم با حضور مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
واگذاری ۱۰۴۵ قطعه زمین در شهر بم
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان و به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل راه و شهرسازی استان کرمان؛ شامگاه گذشته با حضور ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، علی بلوردی عضو هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، آیت‌اللهی موسوی معاون عمرانی استانداری، رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی استان، محمد ارشادی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی و مهدی حقیقی رئیس اداره راه و شهرسازی، مدیران محلی شهرستان بم آئین واگذاری ۱۰۴۵ قطعه زمین در شهر بم برگزار شد.

در این مراسم قرعه‌کشی یک هزار و ۴۵ قطعه زمین در جهت واگذاری به مردم شهر بم انجام شد که از این تعداد ۸۰۰ قطعه به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و ۲۴۵ قطعه به متقاضیان طرح جوانی جمعیت واگذار شد.

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در محل سالن ارشاد شهر بم ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیران اظهار کرد: سازمان ملی زمین و مسکن دو وظیفه عمده و مهم مدیریت زمین یعنی بهره‌برداری و مدیریت اراضی در اختیار دولت و اجرای طرح‌های مسکن دولت و نظارت‌بر این طرح‌ها را برعهده دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم را طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت: در دولت‌های گذشته به‌دلیل نبود برنامه منسجم برای تامین مسکن، اجرای طرح‌های مسکن با وجود انباشت تقاضاها با چالش‌هایی مواجه شده و تامین اراضی این طرح به‌عنوان یک کار جهادی در حال اجراست.

به گفته مالکی بالغ بر ۴ میلیون خانواده تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند و بررسی‌ها نشان می‌دهد، این متفاضیان متاهل و فاقد مسکن بوده و تسهیلات مسکن نیز از دولت تاکنون دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: حل چالش مسکن در دولت سیزدهم در اولویت قرار دارد و دولت به دنبال آن است که اجرای این طرح را با سرعت پیش برد در همین راستا ماده ۷ تا ۱۲ قانون جهش مسکن، روش‌های تأمین زمین را با سازوکار مشخص بیان کرده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطر ادامه داد: تا امروز بالغ‌بر ۳۴ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن نهایی شده است.

مالکی گفت: باتوجه‌به ماده ۱۰ قانون جهش مسکن که استفاده از اراضی مازاد سایر دستگاه‌های دولتی است، تاکنون ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی اخذ سند شده است، علاوه‌بر آن اراضی درحال الحاق یا محدوده نیز برای طرح نهضت‌ ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

در زمینه نهضت ملی مسکن هم تا تمامی افراد فاقد مسکن واجد شرایط خانه‌دار نشوند به‌صورت جهادی و شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم که برآمده از رأی مردم است از همان ابتدای شکل‌گیری نمی‌توانست در مقابل مشکلات مردم و دغدغه آنان بی‌تفاوت و بدون برنامه باشد بنابراین در این عرصه جهادی و انقلابی فعالیت دارد.

انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcdsz0fnyt0on6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما