تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۹
۰
plusresetminus
امام جمعه کرمان، گفت: دهه کرامت فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به مقام زنان و مردانی است که در دفاع از ارزش‌های الهی جان خود را تقدیم کرده‌اند.
مدال افتخار الهی شامل حال خانواده شهدا است
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی صبح امروز در آئین تجلیل و تکریم از دختران شهدا در کرمان که با حضور رئیس‌کل دادگستری استان، فرمانده انتظامی استان و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد، با تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: دین اسلام دین تکامل انسان است و هر انسانی که در مسیر ارزش‌های انسانی قرار دارد مورد تکریم و تجلیل است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ زنان و مردان تاریخ‌ساز کم نبودند که اتفاقات بزرگ و مهمی را رقم زدند، گفت: در تاریخ اسلام سه دختر وجود دارد که فوق‌العاده مورد تجلیل و تکریم هستند و الگو شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه اولین این دختران، دختر پیامبر بزرگوار ما است که سید زنان و رجال عالم نام گرفتند، ادامه داد: نبی مکرم اسلام(ص) در فضیلت حضرت زهرا(س) مطالب کلیدی و حساسی را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه دومین دختر حضرت زینب کبری(س)، کوه صبر و استقامت است که دختر علی‌بن‌ابی‌طالب‌(ع) و زینت جهان اسلام است، افزود: حضرت زینب(س) هم پدر و مادرش شهید شدند و‌ هم مادر و خواهر شهید شدند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س)، سومین دختری است که در جهان تاریخ‌ساز شد، بیان کرد: امروز مرقد مطهر این بانو، کانون فقه و فقاهت است و شخصیت‌هایی از آنجا قیام کردند که همچون امام خمینی(ره) تاریخ‌ساز شدند.

وی با بیان اینکه دهه کرامت فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به مقام زنان و مردان بزرگ و استواری است که در دفاع از ارزش‌های الهی جان خود را تقدیم کرده و به درجه رفیع شهادت رسیدند، گفت: مدال افتخار الهی شامل حال خانواده شهدا شده است.

منبع: تسنیم
انتهای خبر/ک https://armanekerman.ir/vdcd5f0fxyt0of6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما