تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۳
۰
plusresetminus
رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهربابک مطرح کرد:

فعالیت‌های خانه‌های بهداشت در راستای جوانی جمعیت

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهربابک گفت: اغلب فعالیت‌هایی که در خانه‌های بهداشت انجام می‌شود در راستای حفظ جمعیت، جوانی آن است.
فعالیت‌های خانه‌های بهداشت در راستای جوانی جمعیت
سجاد میرشکاریان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ در خصوص فعالیت‌های خانه بهداشت این شهرستان گفت: در راستای جوانی جمعیت و در کنار فعالیت‌های مشاوره‌ای که قبل از ازدواج انجام می‌شود، اقدامات اجرایی مثل پیگیری و مراقبت از مادر باردار، نوزادان، کودکان و... در حوزه حفظ سلامت نوزادان و کودکان، کمک به افزایش جمعیت است.
 
رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهربابک افزود: اغلب فعالیت‌هایی که در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت انجام می‌شود اعم از مشاوره، کارگاه‌های آموزشی و همچنین اقدامات اجرایی در راستای حفظ جمعیت، جوانی جمعیت، فرزندآوری و سلامت جمعیت آینده است.
 
میرشکاریان تصریح کرد: اقداماتی از جمله واکسیناسیون، دادن مکمل‌ها، کنترل رشد قد و وزن، رشد کلی کودکان، خدمات روانشناسی، تغذیه‌ای، دهان و دندان و... برای این هدف است که جمعیت کودک و نوزاد کنونی در آینده که به جوانی می‌رسند، جمعیت سالمی باشند.
 
وی بیان کرد: ترغیب به فرزندآوری، ازدواج و مشاوره‌هایی در این حوزه با قدرت در حال اجراست.
 
میرشکاریان افزود: در هفته ملی جمعیت کارگاهی برای همکاران مرکز بهداشت و کنش‌گران اجتماعی و افرادی که در حوزه جوانی جمعیت فعال بوده‌اند از جمله مسئولان پایگاه‌های بسیج، ائمه جماعت، روسای برخی ادارات و... برگزار شد.
 
وی یادآور شد: از زمانی که قرار است یک ازدواج شکل بگیرد تا زمانی که فرزند آنان به دنیا می‌آید و دوره نوزادی، کودکی، نوجوانی را پشت سر می‌گذارد زوجین و فرزندنشان از نظر سلامتی تحت مراقبت ما هستند.
 
رئیس مرکز بهداشت شهربابک گفت: مراقبت‌ها در مباحث روانی، حفظ و تحکیم بنیان خانواده، سلامت جسمی و روحی اعضای خانواده انجام می‌شود.
 
وی به راه‌اندازی مرکز نفس (نجات فرزندان سقط) با همکاری بسیج جامعه پزشکی در شهربابک اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این مرکز از بسیاری از سقط‌های خواسته و با ناخواسته جلوگیری شد.
 
میرشکاریان خاطرنشان کرد: اکثر ظرفیت سیستم سلامت و مرکز بهداشت صرف حوزه جمعیت می‌شود و در راستای سیاست‌های کلی نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

انتهای خبر/ شهربابک 
https://armanekerman.ir/vdcbz8b89rhba5p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما