تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۰
۰
plusresetminus
قیام حسینی در آستان رضا؛

سلام ملت بر ‌ابراهیم

رئیس جمهور محبوب امروز به وعده خود عمل کرد و دومین سفر استانی خود را به مشهد مقدس انجام داد.
سلام ملت بر ‌ابراهیم
به گزارش گروه فرهنگ و شهادت پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به رسم سفرهای استانی مسئولان به فرودگاه رفتند، از ماه‌ها پیش خود را آماده سفر هیئت دولت کرده بودیم، ولی این‌بار چشم ها اشک‌آلود و بغض‌ها در گلو خفته بود. رئیس هیئت دولت به وعده خود برای سفر به مشهد‌الرضا عمل کرد، مردم از ساعت‌ها قبل از فرودگاه تا حرم مطهر امام رضا(ع) برای استقبال آمده بودند ولی فرقش با دفعه قبل در این است که اشک‌ها و فریاد امان مردم را بریده است، همه در فراق خادم‌الرضا می‌گریند.

خیابان امام رضا خلوت‌شدنی نیست

صدای محزون عزاداری با غم ناله سوزناک فضا را عطرآگین کرده است؛ وجب به وجب خیابان‌های مشهد امروز حسینیه‌ای شده است برای شهید جمهور و جمعیت فوج فوج  به مسیر عزاداران اضافه می‌شود.

پیکر خادم‌الرضا در مسیر تشییع قرار گرفت

 
مداح اهل بیت بین جمعیتی که در حال عبور هستند روضه حضرت عباس می‌خواند. در مسیر تشییع گروه‌هایی از مردم به‌صورت خودجوش در قالب دسته‌های سینه‌زنی به اقامه‌ عزا در وداع با «رئیسیِ عزیز» پرداختند.

ازدحام کم‌سابقه مردم‌ مشهد در آئین وداع با خادم‌الرضا(ع)

به‌سمت دختر بچه‌ای که شاخه گل رزی به دست دارد می‌روم، به او سلام می‌کنم و می‌پرسم این شاخه گل به چه کسی تقدیم می‌شود؟ تا سوال پرسیدم دیدم مادرش بی‌اختیار اشک می‌ریزد و به گل رز نگاه می‌کند  دختر کوچولو با لبخند زیبایی گفت: این شاخه گل رز را برای آقای رئیسی آورده‌ام آقای رئیسی پدر معنوی همه بچه‌هایی هستند که پدر ندارند.

عطر خوبی در هوا پیچیده است، باز هم جلوتر می‌روم مادری میان‌سال ظرف خرما به دست گرفته و بین مردم توزیع می‌کند، گروهی از جوانان بسیجی در مسیر پوسترهای شهید جمهور و سردار سلیمانی را بین مردم توزیع می‌کنند. با هر کس که صحبت می‌کنم بغض می‌کند و بعد از چند لحظه سکوت دوباره صحبت‌هایش را ادامه می‌دهد و همه می‌گویند، غمگینم کاش این خبر تلخ واقعیت نداشت، کاش خواب بودیم ...

استقبال تاریخی مردم مشهد از پیکر خادم‌الرضا

کمی آن‌طرف‌تر چند پسر دبیرستانی با فرم مدرسه در حال سینه زدن هستند و وقتی به سمتشان می‌روم صدایشان بلندتر می‌شود، همه هماهنگ می‌گویند عزا عزاست امروز، رئیس جمهور ما پیش خداست امروز؛ عزا عزاست امروز، مهدی صاحب زمان صاحب عزاست امروز؛ عزا عزاست امروز، رهبر والامقام صاحب عزاست امروز.....

خراسانی‌های برای بدرقه رئیسی همه به میدان آمدند

حرم مطهر امام رضا(ع) امروز میزبان خادمی است که رسم ادب را به‌جا آورد و با کسب اجازه از آقا کار خود را در دولت آغاز و در روز ولادت آقا به خانه برگشت. روزها و سال‌های زیادی یاد و نامش بر زبان‌ها خواهد بود و گفتمان خدمتی که ایجاد کرد نقش راهی برای کشور خواهد بود.

امروز غمگین‌ترین روز برای مردم مشهد و البته سرتاسر ایران است، همه و همه از شهرها و روستاهای مختلف خود را به مشهد رسانده‌اند تا از رئیس جمهور محبوب‌شان قدرشناسی کنند و به او خسته نباشید بگویند. در آخرین روزهای بهار ،تقریباً یک هفته است که ابرها هر چه باران داشتند را ریختند سرمان گویی آسمان زودتر از ما این غم بزرگ را حس کرده بود.

با اینکه چند ساعت هنوز به شروع مراسم مانده است، اتوبوس ها، مترو و خیابان‌های منتهی به حرم مملو از جمعیت است. تفاوتی که امروز در مسیرهای تشییع به چشم می‌خورد، حضور پرشور دهه هشتادی‌هایی است که برای تقدیر از رئیس جمهور شهید و همراهانش در اینجا حضور پیدا کرده‌اند.

مشهدی‌ها، ترک، بلوچ، فارس، لر، کرد....همه و همه خودجوش آمده‌اند و هیچ نهاد و ارگان رسمی، کسی را مجبور به این حضور نکرده است؛ اصلاً! هیچ تشریفاتی در کار نیست، هرچه هست کار دلی و مردمی است همه با پای دل آمده‌اند و چشمانی پر از اشک در وداع آخر یاران که فوج فوج مردم داغدار و دل شکسته را چون سیلی خروشان به پیش می‌برد،تا امروز یک بار دیگر، جریان‌ساز حرکتی شوند که تا قرن‌ها، با پسوند انقلابی‌گری و وفاداری و قدرشناسی یاد خواهد شد.

در مسیر تشییع طبل‌های روز عاشورا به صدا در آمده ، زنان و دختران جوان با گوشه روسری و چادر اشک‌های‌شان را پاک می‌کنند، امروز مشهد عجیب دارد خون گریه می‌کند و هیچ شرحی بر این غصه نیست. اینجا در مسیر تشییع هیچ لبی نمی‌خندد همه در جزیره‌ای اندوه به خلوت خویش اشک می‌ریزند و در انتظار پیکر مطهر شهید جمهورشان هستند.

لحظه به لحظه بر عزاداران سیدالشهدای خدمت افزوده می‌شود و مردم با چشمانی اشکبار و بغض به سمت مراسم تشییع پیکر شهید جمهور در خیابان امام رضا(ع) در حرکت هستند. همه در هیاهو و بغض و اشک هستند هیچ‌کس اینجا توان یکجا ایستادن را ندارد نه توان آن را‌ دارند که آرام در گوشه‌ای با غم دل خود بسازند.

منبع:تسنیم

انتهای خبر/طالبی

  https://armanekerman.ir/vdcfcydy0w6dj0a.igiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما