کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس عنوان کرد؛

نقش آفرینی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در زمینه بومی سازی دانش/ حمایت مالی و سرمایه گذاری در امر تولید بسیار مؤثر است

6 فروردين 1401 ساعت 7:31

ذبیح الله اعظمی با تأکید بر رونق گرفتن فرایند تولید در کشور گفت: ما نیاز به بومی سازی دانش داریم که این مسئله به عهده دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است.


ذبیح الله اعظمی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به تبیین شعار سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» گفت: یکی از مهمترین مسائل و مشکلات کشور در همین سه موضوع خلاصه می شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر رونق گرفتن فرایند تولید در کشور عنوان کرد: تولید بدون تسهیلات بانکی و حمایت مالی امکان پذیر نیست و متأسفانه بانک ها به هر دلیل در این عرصه موفق نبوده اند و مسئله دیگر این است که تولید با تسهیلات بانکی 18 درصد امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به مطلب فوق و بیان اینکه دولتمردان و مجلس شورای اسلامی در این زمینه باید دست به دست یکدیگر دهند و اقدامی در این زمینه اتخاذ کنند، اظهار کرد: در زمینه تحقق بخش دوم شعار سال، ما نیاز به بومی سازی دانش داریم که این مسئله به عهده دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشورمان در هر زمینه ای که ورود کرده اند، موفق بوده اند از جمله در عرصه پهباد، موشک های نقطه زن، صنایع دفاعی و غیره که همه این مسائل نشان می دهد که ما می توانیم دانش را بومی سازی کنیم.

اعظمی خاطر نشان کرد: از شرکت های دانش بنیان در سطح استان انتظار داریم که در زمینه معادن، تقویت سفره های آب زیر زمینی، جلوگیری از تبخیر آب ورود داشته و در این راستا به استان کمک کنند و چنانچه در این عرصه نیاز به قانون وجود داشته باشد، مجلس در این خصوص قانون مصوب خواهد کرد.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 125730

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/125730/نقش-آفرینی-دانشگاه-مراکز-تحقیقاتی-زمینه-بومی-سازی-دانش-حمایت-مالی-سرمایه-گذاری-امر-تولید-بسیار-مؤثر

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir