کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکید امامین انقلاب؛

تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان با وحدت ملی

22 مهر 1401 ساعت 21:57

مهمترین توطئه‌ دشمن بعد از پیروزی انقلاب، ایجاد تفرقه و اختلاف بین شیعه و سنی بود که با ابتکار امام راحل (ره) برای نامگذاری هفته وحدت، دشمنان را ناکام گذاشتند.


رحمان مجازی مسئول ستاد نمازجمعه جیرفت در گفتگو با "راه آرمان" از جیرفت، ضمن تبریک میلاد نبی مکرّم اسلام (ص)، امام صادق (ع) و هفته وحدت به همه مسلمانان، گفت: در شرایط کنونی کشورمان که مستكبران عالم، وحدت‌ جامعه اسلامی ما را هدف قرار دادند، مردم فهيم و بصیر اعم از شيعه و سنی با تأسی به سیره پیامبر گرامی اسلام و با انسجام خود، خار چشم بدخواهان کشور و نظام شدند.

رئیس ستاد نمازجمعه افزود: این ملت عظیم‌شأن و مسلمان اجازه جولان به‌ دشمنان خارجی و رسانه‌های آنها را نمی دهند و با هوشیاری و پیروی از رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) همواره توطئه‌های دشمن را خنثی کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه جيرفت، خاطرنشان کرد: مهمترین توطئه‌ دشمن بعد از پیروزی انقلاب، ایجاد تفرقه و اختلاف بین شیعه و سنی بود که دشمنان ناکام شدند و همه‌ی مردم اعم از شیعه و سنی، پای نظام ایستادند و نمونه بارز اين واقعيت، در جنگ تحمیلی ۸ ساله قابل استناد است.

وی بیان کرد: اگر سیره پیامبر اکرم (ص) در جامعه‌ی ما الگو قرار گیرد، حوادث دردناکی که در جهان شاهد هستیم و همچنین تحرکات اخیر دشمن در بعضی استان‌های کشور، هرگز رخ نمی‌دهد.

رحمان مجازی گفت: حقیقتاً تفرقه‌افکنی دشمنان اعم از جاهلان و کينه‌توزان، موجب دست‌افشانی، خوشحالی و شادمانی دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین می‌شود‌ و این شادمانی در بازه‌های زمانی مختلف اتفاق افتاده که بوق‌های تبلیغاتی دشمن و رسانه‌های معاند غربی، عبری و عربی، فریبکارانه به میدان آمدند و تصویر وارونه و غلطی از جامعه اسلامی به خصوص شیعه و سنی را به مردم نمایش داند.

رئیس ستاد نمازجمعه جیرفت افزود: مردم بزرگ، نجیب و شریف ایران در همه‌ی رخدادهای ۴۳ ساله انقلاب اسلامی مشارکت کردند و عموم جامعه در انتخابات، رزمایش و راهپیمایی در کنار هم حضور داشتند و همواره نقش چشمگیری در تقویت انقلاب اسلامی ایفا کردند و در چالش‌های مختلف دست رد به سینه دشمنان قسم خورده نظام اسلامی کوبیده‌اند و از عزت و سربلندی نظام اسلامی دفاع کردند.

وی اظهار کرد: پیامبر عظیم الشان، تمام وقت گرانبهای خود را برای برپا کردن پرچم توحید صرف کردند و مکتب جهانی اسلام را بنیان گذاشتند و پیامبر (ص) در این راه ها رنج های فراوانی را متحمل شدند، لذا این هفته توسط امام راحل (ره) بعنوان هفته وحدت نامگذاری شده لازم است.

مجازی افزود: این هفته باعث وحدت بین شیعه و سنی شد و شهادت شهید شوشتری جزو رنج و سختی‌های وحدت شیعه و سنی است و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با توصیه‌های مدبرانه‌ی خود این وحدت را تقویت کردند و امروز شیعه و سنی در کنار هم از مرزهای کشور دفاع می کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد: در حوادث اخیر دشمن درصدد اختلاف بین شیعه و سنی بود و همه رسانه‌ها با هم هجوم آوردند و به دروغ‌پراکنی پرداختند که مردم استقبال نکردند.

استاد دانشگاه تصریح کرد: دشمن ورود کرد و در منطقه کردستان موفق شد و در سمنان، مرکز کشور و سیستان و بلوچستان شکست خورد که دشمن فهمید مردم ایران با هر مذهبی، وحدت دارند.

رحمان مجازی گفت: ائمه اطهار (ع) مردم را از تفرقه و اختلاف نهی کرده‌اند و امام راحل (ره) هم به مسئله اساسی وحدت ملی توجه داشتند و وحدت ملی در داخل کشور بین عموم مردم ایران و همه ملت‌های مسلمان تاکید می‌فرمودند.

وی افزود: اکنون‌ مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درخصوص وحدت ملی تاکید فراوان دارند و با دعوت از علمای شیعه و سنی داخل کشور و خارج از کشور وحدت را رقم زدند و مجمع جهانی اهل بیت (ع) و تقریب مذاهب در این زمینه کمک و همکاری می‌کنند.

رئیس ستاد نمازجمعه تصریح کرد: دشمن برای برهم زدن وحدت کوتاه نیامده است و یک سری کارهایی مانند راه‌اندازی خانه‌های انگلیسی و آمریکایی که به منظور به هم زدن وحدت فعالیت مستمر دارند را شکل داده است که در کشور ما همواره ناکام مانده است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 130083

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/130083/تقویت-نظام-مقدس-جمهوری-اسلامی-ایران-خنثی-شدن-توطئه-های-دشمنان-وحدت-ملی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir