تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۷
۰
plusresetminus
مهمترین توطئه‌ دشمن بعد از پیروزی انقلاب، ایجاد تفرقه و اختلاف بین شیعه و سنی بود که با ابتکار امام راحل (ره) برای نامگذاری هفته وحدت، دشمنان را ناکام گذاشتند.
تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان با وحدت ملی
رحمان مجازی مسئول ستاد نمازجمعه جیرفت در گفتگو با "راه آرمان" از جیرفت، ضمن تبریک میلاد نبی مکرّم اسلام (ص)، امام صادق (ع) و هفته وحدت به همه مسلمانان، گفت: در شرایط کنونی کشورمان که مستكبران عالم، وحدت‌ جامعه اسلامی ما را هدف قرار دادند، مردم فهيم و بصیر اعم از شيعه و سنی با تأسی به سیره پیامبر گرامی اسلام و با انسجام خود، خار چشم بدخواهان کشور و نظام شدند.

رئیس ستاد نمازجمعه افزود: این ملت عظیم‌شأن و مسلمان اجازه جولان به‌ دشمنان خارجی و رسانه‌های آنها را نمی دهند و با هوشیاری و پیروی از رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) همواره توطئه‌های دشمن را خنثی کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه جيرفت، خاطرنشان کرد: مهمترین توطئه‌ دشمن بعد از پیروزی انقلاب، ایجاد تفرقه و اختلاف بین شیعه و سنی بود که دشمنان ناکام شدند و همه‌ی مردم اعم از شیعه و سنی، پای نظام ایستادند و نمونه بارز اين واقعيت، در جنگ تحمیلی ۸ ساله قابل استناد است.

وی بیان کرد: اگر سیره پیامبر اکرم (ص) در جامعه‌ی ما الگو قرار گیرد، حوادث دردناکی که در جهان شاهد هستیم و همچنین تحرکات اخیر دشمن در بعضی استان‌های کشور، هرگز رخ نمی‌دهد.

رحمان مجازی گفت: حقیقتاً تفرقه‌افکنی دشمنان اعم از جاهلان و کينه‌توزان، موجب دست‌افشانی، خوشحالی و شادمانی دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین می‌شود‌ و این شادمانی در بازه‌های زمانی مختلف اتفاق افتاده که بوق‌های تبلیغاتی دشمن و رسانه‌های معاند غربی، عبری و عربی، فریبکارانه به میدان آمدند و تصویر وارونه و غلطی از جامعه اسلامی به خصوص شیعه و سنی را به مردم نمایش داند.

رئیس ستاد نمازجمعه جیرفت افزود: مردم بزرگ، نجیب و شریف ایران در همه‌ی رخدادهای ۴۳ ساله انقلاب اسلامی مشارکت کردند و عموم جامعه در انتخابات، رزمایش و راهپیمایی در کنار هم حضور داشتند و همواره نقش چشمگیری در تقویت انقلاب اسلامی ایفا کردند و در چالش‌های مختلف دست رد به سینه دشمنان قسم خورده نظام اسلامی کوبیده‌اند و از عزت و سربلندی نظام اسلامی دفاع کردند.

وی اظهار کرد: پیامبر عظیم الشان، تمام وقت گرانبهای خود را برای برپا کردن پرچم توحید صرف کردند و مکتب جهانی اسلام را بنیان گذاشتند و پیامبر (ص) در این راه ها رنج های فراوانی را متحمل شدند، لذا این هفته توسط امام راحل (ره) بعنوان هفته وحدت نامگذاری شده لازم است.

مجازی افزود: این هفته باعث وحدت بین شیعه و سنی شد و شهادت شهید شوشتری جزو رنج و سختی‌های وحدت شیعه و سنی است و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با توصیه‌های مدبرانه‌ی خود این وحدت را تقویت کردند و امروز شیعه و سنی در کنار هم از مرزهای کشور دفاع می کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد: در حوادث اخیر دشمن درصدد اختلاف بین شیعه و سنی بود و همه رسانه‌ها با هم هجوم آوردند و به دروغ‌پراکنی پرداختند که مردم استقبال نکردند.

استاد دانشگاه تصریح کرد: دشمن ورود کرد و در منطقه کردستان موفق شد و در سمنان، مرکز کشور و سیستان و بلوچستان شکست خورد که دشمن فهمید مردم ایران با هر مذهبی، وحدت دارند.

رحمان مجازی گفت: ائمه اطهار (ع) مردم را از تفرقه و اختلاف نهی کرده‌اند و امام راحل (ره) هم به مسئله اساسی وحدت ملی توجه داشتند و وحدت ملی در داخل کشور بین عموم مردم ایران و همه ملت‌های مسلمان تاکید می‌فرمودند.

وی افزود: اکنون‌ مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درخصوص وحدت ملی تاکید فراوان دارند و با دعوت از علمای شیعه و سنی داخل کشور و خارج از کشور وحدت را رقم زدند و مجمع جهانی اهل بیت (ع) و تقریب مذاهب در این زمینه کمک و همکاری می‌کنند.

رئیس ستاد نمازجمعه تصریح کرد: دشمن برای برهم زدن وحدت کوتاه نیامده است و یک سری کارهایی مانند راه‌اندازی خانه‌های انگلیسی و آمریکایی که به منظور به هم زدن وحدت فعالیت مستمر دارند را شکل داده است که در کشور ما همواره ناکام مانده است.
انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcc4xqs12bq1x8.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما