کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی:

قیام ۱۵ خرداد ماه موجب افزایش بصیرت مردم شد

13 خرداد 1402 ساعت 11:59

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: قیام ۱۵ خرداد ماه موجب افزایش بصیرت مردم شد.


محمدمهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ با اشاره به سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد ماه گفت: ۱۵ خرداد ماه نقطه عطفی در آغاز انقلاب اسلامی ایران است؛ با توجه به سخنرانی‌هایی که امام خمینی(ره) داشتند، رژیم به حوزه علمیه فیضیه در قم حمله و امام خمینی(ره) را بازداشت کردند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: اقدام رژیم در خصوص امام خمینی(ره) باعث نفرت و انزجار عمومی مردم از رژیم دژخیم و سفاک شد و همچنین مردم متوجه شدند که رژیم پهلوی بر خلاف مسائل شرعی و منافع ملی، ملت ایران حرکت و اقدام می‌کند و برای سرکوب مردم متدین و مسلمان با رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا همراهی دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قیام ۱۵ خرداد ماه موجب افزایش بصیرت مردم شد به گونه‌ای که ملت ایران به منظور مقابله با اقدامات رژیم بیشتر به صحنه آمدند و پس از این قیام شاهد بودیم، اقشار مختلف مردم دانشگاهیان، حوزویان، فرهنگیان، بازاریان و دیگر اقشار به صحنه آمدند و نتیجه آن منجر به قیام ۲۲ بهمن سال ۵۷ شد.

زاهدی اظهار کرد: در آن زمان بین مراجع تقلید امام خمینی(ره) یک تنه ایستادند و هیچ خوف و هراسی به خود راه نداد و تنها خداوند و مسائل اسلام را در نظر گرفت و این درسی است برای تمامی مسئولان و مردم که همواره خداوند را ملاک عمل و کار خود قرار دهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مطلب فوق خاطرنشان کرد: نباید برای پست، مقام و مسائل دنیوی، مسائل ملی کشورمان را زیر پا بگذاریم و اگر این روحیه صادقانه معامله با خدا در بین تمام مسئولان کشور و مردم رواج پیدا کند، مسئله انتظار و فرج امام زمان(عج) تسریع پیدا خواهد کرد.


انتهای خبر/م


کد مطلب: 134909

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/134909/قیام-۱۵-خرداد-ماه-موجب-افزایش-بصیرت-مردم

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir