کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس دادگستری شهرستان زرند خبر داد؛

تحقق 23 درصدی سازش در پرونده های شوراهای حل اختلاف زرند

19 مهر 1400 ساعت 14:47

رییس دادگستری شهرستان زرند گفت: 23 درصد پرونده های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف زرند در شش ماهه ابتدای سال جاری به صلح و سازش منجر شده است.


به گزارش راه آرمان، حجت الاسلام محمود محمدی در نشستی با موضوع بررسی راهکارهای استفاده از ظرفیت صلح و سازش در جهت کاهش جمعیت کیفری در محل دادگستری زرند که با حضور مسئولین قضائی، رئیس اداره زندان و اعضای شوراهای حل اختلاف شهرستان زرند برگزار شد، افزود: یکی از ارکان با اهمیت سند تحول قضائی، توجه به صلح و سازش با استفاده بهینه از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، نهادهای مردمی و میانجیگری است.

وی اظهار داشت: می طلبد شوراهای حل اختلاف به وظیفه ذاتی خود که حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش است، بیشتر توجه نموده و شاهد افزایش آمار صلح و سازش در پرونده های ارجاعی شوراهای حل اختلاف را داریم.  

 رییس دادگستری شهرستان زرند با بیان اینکه 10 هزار و 560 فقره پرونده در شش ماهه ابتدای سال در حوزه قضائی زرند ثبت شده است، گفت: باتوجه به بافت مذهبی شهرستان که مسائل دینی و مذهبی در فرهنگ مردم قابل مشاهده است؛ متاسفانه موضوع صلح و سازش با وجود اینکه اسلام دینی مبتنی بر صلح و دوستی است و موضوعی کاملاً مستدل بر اساس آیات قرآنی و روایات ائمه معصوم (ع) است در شهرستان مغفول مانده است.

 این مقام قضایی گفت: نیاز به فرهنگ سازی جدی از طرف مدیران و متولیان دستگاه های دولتی و غیر دولتی ائمه جماعات دانشگاهیان فرهنگیان و ... است تا بتوانیم صلح و سازش را در شهرستان بگونه ای نهادینه کنیم که به وظیفه ای همگانی مبدل شود که ره آورد آن امنیت پایدار در شهرستان و بالتبع انگیزه بیشتر سرمایه گذاری در شهرستان توسط سرمایه گذاران و پیشرفت فرهنگی و اجتماعی –  اقتصادی شهرستان خواهد بود.

وی در پایان به تقویت واحدهای سازشی همچون واحد مصلحین و حکمین قرآنی اشاره کرد و گفت: امید می رود با برگزاری دوره های آموزشی برای سرگروه های مصلحین و اجرای برنامه های مصلحین در مساجد،  شاهد کاهش پرونده های ثبت شده در مراجع قضائی باشیم.

انتهای پیام/زرند


کد مطلب: 121967

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/121967/تحقق-23-درصدی-سازش-پرونده-های-شوراهای-حل-اختلاف-زرند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir