تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۷
۰
plusresetminus
رییس دادگستری شهرستان زرند خبر داد؛

تحقق 23 درصدی سازش در پرونده های شوراهای حل اختلاف زرند

رییس دادگستری شهرستان زرند گفت: 23 درصد پرونده های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف زرند در شش ماهه ابتدای سال جاری به صلح و سازش منجر شده است.
تحقق 23 درصدی سازش در پرونده های شوراهای حل اختلاف زرند
به گزارش راه آرمان، حجت الاسلام محمود محمدی در نشستی با موضوع بررسی راهکارهای استفاده از ظرفیت صلح و سازش در جهت کاهش جمعیت کیفری در محل دادگستری زرند که با حضور مسئولین قضائی، رئیس اداره زندان و اعضای شوراهای حل اختلاف شهرستان زرند برگزار شد، افزود: یکی از ارکان با اهمیت سند تحول قضائی، توجه به صلح و سازش با استفاده بهینه از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، نهادهای مردمی و میانجیگری است.

وی اظهار داشت: می طلبد شوراهای حل اختلاف به وظیفه ذاتی خود که حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش است، بیشتر توجه نموده و شاهد افزایش آمار صلح و سازش در پرونده های ارجاعی شوراهای حل اختلاف را داریم.  

 رییس دادگستری شهرستان زرند با بیان اینکه 10 هزار و 560 فقره پرونده در شش ماهه ابتدای سال در حوزه قضائی زرند ثبت شده است، گفت: باتوجه به بافت مذهبی شهرستان که مسائل دینی و مذهبی در فرهنگ مردم قابل مشاهده است؛ متاسفانه موضوع صلح و سازش با وجود اینکه اسلام دینی مبتنی بر صلح و دوستی است و موضوعی کاملاً مستدل بر اساس آیات قرآنی و روایات ائمه معصوم (ع) است در شهرستان مغفول مانده است.

 این مقام قضایی گفت: نیاز به فرهنگ سازی جدی از طرف مدیران و متولیان دستگاه های دولتی و غیر دولتی ائمه جماعات دانشگاهیان فرهنگیان و ... است تا بتوانیم صلح و سازش را در شهرستان بگونه ای نهادینه کنیم که به وظیفه ای همگانی مبدل شود که ره آورد آن امنیت پایدار در شهرستان و بالتبع انگیزه بیشتر سرمایه گذاری در شهرستان توسط سرمایه گذاران و پیشرفت فرهنگی و اجتماعی –  اقتصادی شهرستان خواهد بود.

وی در پایان به تقویت واحدهای سازشی همچون واحد مصلحین و حکمین قرآنی اشاره کرد و گفت: امید می رود با برگزاری دوره های آموزشی برای سرگروه های مصلحین و اجرای برنامه های مصلحین در مساجد،  شاهد کاهش پرونده های ثبت شده در مراجع قضائی باشیم.

انتهای پیام/زرند https://armanekerman.ir/vdcd9f0f5yt0xn6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما