کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با سراسر کشور؛

مانور زلزله در شهرستان کوهبنان برگزار شد

8 آذر 1400 ساعت 19:38

به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله با حضور فرماندار شهرستان، شهردار کوهبنان، جمعیت هلال احمر و جمعی دیگر از مسئولین، مانور زلزله در مدرسه امیرکبیر شهرستان کوهبنان برگزار شد.


در حاشیه این مانور حمید پورعسکری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کوهبنان در گفتگو باخبرنگار" راه آرمان"
​​​​​​ گفت:امروز ۸ آذر ماه همزمان با سراسر کشور بیست و سومین دوره  مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن،جامعه تاب آور در دبیرستان امیرکبیر شهرستان کوهبنان برگزار شد .  که هدف از این مانور امادگی دانش آموزان، معلمین و ستاد مدیریت بحران شهرستان است .

وی افزود: در این مانور بعد از نواختن آژیر خطر ، پناه گیری در محل های ایمن  و تا اتمام پس لرزه های اولیه براساس مثلث حیات خروج اضطراری با رعایت نکات ایمنی فردی و گروهی و استقرار  در مناطق امن و مکان هایی که از ایمنی لازم برخوردار هستند؛ انجام شد.

پورعسکری بیان کرد:  در پایان برای حمل مصدومین از اکیپ های امداد و نجات شهرستان جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، سپاه و شبکه بهداشت استفاده شده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده بحث اطفاء حریق هم انجام شد که ابتدا کار با کپسول آتشنشانی به دانش آموزان آموزش داده شد و در پایان مانور توسط پرسنل آتش نشانی شهر کوهبنان مانور اطفاء حریق انجام شد.

پورعسکری گفت: در پایان این مانور به کمک نجاتگران جمعیت هلال احمر و پرسنل درمانگاه ناجا ، عملیات تریاژ انجام شد و مصدومان توسط آمبولانس ها جمعیت هلال احمر، سپاه، شبکه بهداشت و درمان شهرستان  به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.

انتهای پیام/محمدی کوهبنانی

 


کد مطلب: 122985

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/122985/مانور-زلزله-شهرستان-کوهبنان-برگزار

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir