کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان:

بیش از ۵۲ هزار دانش آموز ابتدایی کرمان مشمول بسته تحولی "خوانا" هستند

30 آذر 1400 ساعت 10:59

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در آیین آغاز به کار طرح تحولی " مدرسه خوانا" برای دومین سال در استان و در ارتباطی مجازی با مدرسان طرح خوانا در وزارت متبوع، گفت: 52 هزار و 741 دانش آموز دوره ابتدایی استان کرمان مشمول اجرای بسته تحولی "خوانا" هستند.


به گزارش راه آرمان؛ عباس ضیا معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سال تحصیلی گذشته 25 هزار و 351 دانش آموز در استان کرمان مشمول طرح "مدرسه خوانا" بودند و در سال تحصیلی جاری 52 هزار و 741 دانش آموز دوره ابتدایی شامل 23 هزار و 370 دانش آموز دختر و 29 هزار و 371 دانش آموز پسر از این طرح بهره مند می شوند.

وی ضمن تبیین اهداف این طرح گفت: در سال تحصیلی گذشته 145 مدرسه مشمول طرح مدرسه خوانا بودند که این تعداد در سال تحصیلی جاری به 744 مدرسه رسیده است، همچنین در سال تحصیلی گذشته یک هزار و 251 معلم، مجری طرح بودند و در سال تحصیلی جاری 4 هزار و 487 معلم اجرای این طرح را بر عهده دارند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: این بسته تحولی معاونت آموزش ابتدایی برای بهبود و ارتقای مهارت های 4 گانه زبانی و آداب و مهارت های زندگی دانش آموزان دوره ابتدایی (پیش دبستانی و دبستانی) اجرا می شود که تقویت و نهادینه سازی مهارت های ادب ورزی، مسئولیت پذیری، جرات ورزی با نوشتن، گوش دادن و خواندن  تلفیق می شود.

ضیا یادآور شد: بیش از 99 درصد مدارس ابتدایی استان کرمان آموزش حضوری و ترکیبی دارند که با حضور دانش آموزان در مدارس زمینه اجرای برنامه ها و طرح های آموزش و پرورش بهتر و بیشتر محقق می شود.

انتهای پیام/ط


کد مطلب: 123422

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/123422/بیش-۵۲-هزار-دانش-آموز-ابتدایی-کرمان-مشمول-بسته-تحولی-خوانا-هستند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir