کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

17 درصد دانش آموزان کرمان در یک هزار 228 مدرسه غیردولتی تحصیل می کنند

24 اسفند 1400 ساعت 10:28

رضا رضایی در جلسه مجازی آموزشی مسئولیت و حقوق موسسان مدارس غیردولتی استان گفت: 17 درصد دانش آموزان استان کرمان در یک هزار 228 مدرسه غیردولتی تحصیل می کنند که بالاتر از میانگین کشوری است.


به گزارش راه آرمان؛ رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بهار پیغام آور نشاط و شادابی است، با خود نوید تحول و تازگی می دهد و خوب است ما هم همگام با بهار نواندیش و نوآور باشیم.

وی افزود: رزق و روزی حلال و اثربخشی برای همه موسسان و کارکنان مدارس غیردولتی آرزو می کنم، طبق قانون اساسی 16 درصد دانش آموزان باید در مدارس غیردولتی تحصیل کنند، اما در کشور ما این میزان 12 درصد و در استان کرمان 17 درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: در استان کرمان با همت و تلاش بی وقفه موسسان و کارشناسان حوزه مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، از میانگین کشوری بالاتریم، قدردانی می کنم از کسانی که سرمایه و جوانی خود را در این راه گذاشته اند تا باری از دوش آموزش و پرورش دولتی بردارند.

رضایی گفت: عملکرد خوب آموزش و پرورش استان کرمان در زمینه میزان جذب دانش آموزان در مدارس غیردولتی بیانگر ظرفیت و توانمندی ویژه ای در زمینه جذب مشارکت های مردمی و  اعتماد مردم به مدارس غیردولتی است که بسیار ارزشمند است.

وی تاکید کرد: شایسته است در خصوص دریافت شهریه هم طبق قانون عمل شود و فقط و فقط شهریه مصوب از خانواده ها دریافت شود.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان هم در این جلسه گفت: در استان کرمان بیش از 161 هزار دانش آموز در 1228 مدرسه غیردولتی تحصیل می کنند که بخش عمده ای از فعالیت های پرورشی و آموزشی را بر عهده دارند.

فریبا اسکندری زاده گفت: 1812 مرکز پیش دبستانی هم در استان کرمان فعالیت دارند که نقش مهمی در ایجاد آمادگی برای ورود نوآموزان به دبستان دارند.

وی خاطرنشان کرد: به یقین می توان گفت استان کرمان از بی حاشیه ترین استان ها در زمینه مالی و تعامل های برون سازمانی است که همه همکاران با جدیت، درصدد رفع مشکلات آموزشی و پرورشی هستند.

انتهای پیام/ط


کد مطلب: 125526

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/125526/17-درصد-دانش-آموزان-کرمان-یک-هزار-228-مدرسه-غیردولتی-تحصیل-می-کنند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir