کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس کل دادگستری استان کرمان:

بالغ بر 760 زندانی با تلاش شوراهای حل اختلاف از زندان آزاد شدند/لزوم استفاده از تمامی ظرفیت های موجود برای کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری

23 فروردين 1401 ساعت 11:41

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه نرخ صلح و سازش در دعاوی قابل صلح و سازش افزایش داشته است، گفت: در حوزه آزادی زندانیان بالغ بر 760 زندانی در سال گذشته از زندان ها آزاد شده اند و در حوزه قصاص نفس و ایجاد صلح و سازش بین واولیای دم مقتول و محکوم اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.


به گزارش راه آرمان؛  یدالله موحد نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان در جریان دیدار با رییس و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان کرمان افزود: شورهای حل اختلاف استان کرمان در شاخص های مختلف از شوراهای برتر کشور به شمار می رود و این امر نشان دهنده عملکرد جهادی مدیریت و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان است.

وی تصریح کرد: افزایش چشمگیر پرونده ها و مراجعات به دستگاه قضایی در سطح کشور و استان کرمان یکی از آسیب های پیش روی  قوه قضاییه به شمار می رود و سال گذشته ورودی پرونده ها به مراجع قضایی 13 درصد رشد داشته است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهارداشت: بسیاری از پرونده هایی که ماهیت پیچیده قضایی ندارند باید بیرون از قوه قضاییه مورد رسیدگی قرار گیرد و قوه قضاییه در این راستا  بنا دارد از تمام ظرفیت های موجود برای کاهش ورودی پرونده به این سیستم استفاده نماید.

موحد با اشاره به اینکه افزایش تعداد قضات و شعب رسیدگی کننده به پرونده ها راه حل مشکل حجم بالای ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی نیست، تاکید کرد: گسترش فضاهای اداری و نیروهای انسانی کیفیت کار و شتاب حرکت را کاهش می دهد و از این رو باید به پیشگیری از وقوع جرم توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری باید راهکارهای اجرایی و عملیاتی تدوین و اجرایی شود.
رییس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی جز با مشارکت جدی و اثربخش شوراهای حل اختلاف، دست یافتنی نخواهد بود و در این راستا باید از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی، شوراهای حل اختلاف و ... استفاده کرد.

انتهای پیام/ط


کد مطلب: 126124

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/126124/بالغ-760-زندانی-تلاش-شوراهای-حل-اختلاف-زندان-آزاد-شدند-لزوم-استفاده-تمامی-ظرفیت-های-موجود-کاهش-ورودی-پرونده-دادگستری

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir