کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان بردسیر خبر داد؛

آزادی 16 زندانی جرائم غیرعمد در بردسیر

7 خرداد 1401 ساعت 23:04

اسماعیل فخریان گفت: طی سه ماه گذشته ۱۶ زندانی جرائم غیر عمد در بردسیر آزاد و بیش از ۱۰۰ خانواده تحت حمایت قرار گرفته اند.



به گزارش راه آرمان، اسماعیل فخریان مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان بردسیر در جشن نسیم مهر ضمن خیرمقدم  و قدردانی از خیرین گفت: با پیگیری و پشتکار دادستان محترم و سایر مسئولان و خیران  انجمن حمایت از زندانیان در بردسیر راه اندازی شد و طی سه ماه گذشته، تعداد ۱۶ نفر زندانی جرائم غیر عمد آزاد شدند.
وی افزود: تاکنون  بیش از ۱۰۰ خانواده از ۲۱۲ خانواده زندانیان بردسیر شناسنامه دار شدند و مشکلات آنها پیگیری و برطرف شده است. 
فخریان بیان کرد: خرید اقلام و لوازم خانگی، توزیع  بسته های کمک معیشتی، خرید وسایل کمک آموزشی و تبلت، برگزاری کلاس های آموزشی مثل خیاطی، برگزاری مسابقات، کمک به  ترک اعتیاد تعدادی از معتادان، پرداخت اجاره خانه و تهیه سرپناه برای تعدادی از خانواده ها از جمله اقدامات انجمن در راستای حمایت و کاهش آسیب ها از خانواده زندانیان است. 

وی ضمن قدردانی از  مجموعه های صنعتی که تاکنون با انجمن همکاری داشته اند از سایر  شرکت ها و گروه های صنعتی خواست تا ضمن مشارکت با انجمن در این کار خیر و خداپسندانه شرکت کنند به خصوص در راه اندازی معدن شن و ماسه، ساخت دفتر انجمن، کارگاه پخت نان که احتیاج به حمایت مسئولان و‌خیرین دارد.


افشین صالحی دادستان بردسیر نیز گفت: برگزاری این جشن ان شاءالله شادی خانواده زندانیان را به دنبال دارد زیرا احساس می کنند که مغفول واقع نشده اند. 

وی افزود: آمار ۲۱۲ نفر زندانی نسبت به جمعیت بردسیر  زیاد است و باید این آمار کاهش پیدا کند و در همین راستا ما سیاست حبس زدایی را با انجام کارهای پیشگیرانه دنبال می کنیم. 

دادستان بردسیر تصریح  کرد: چرخه تکمیل جرم باید از بین برود شهرستان در زمینه جرائم خرد رو به پیشرفت است بنابراین باید در زمینه جرم شناسی و کارهای پیشگیرانه برنامه ریزی شود.

وی بر لزوم راه اندازی و تجهیز یک کمپ ترک اعتیاد در بردسیر تاکید کرد و افزود: بردسیر ۳۹ درصد بیشتر از سایر شهرستان ها از کمپ کرمان سهمیه می گیرد.
 
صالحی از زحمات بی دریغ اعضای انجمن که به صورت داوطلبانه و بدون حق الزحمه است قدردانی کرد و گفت: انجمن نیاز به یک درامد پویا و پایدار دارد که این مهم  حمایت مسئولان و خیران را می طلبد. 

دادستان بردسیر، تغییر دیدگاه نسبت به خانواده و فرزندان زندانیان که بعضا قهرمان کشوری، شاگرد اول و نخبه در بین آنها وجود دارد همچنین سیاست حبس زدایی، بحث اشتغال زندانیان بعد از بازپروری و لزوم وجود بازداشتگاه موقت را از دیگر موارد مهم در دست پیگیری انجمن و نیاز شهرستان برشمرد.

گفتنی است که در پایان همایش از فعالان و اعضای انجمن حمایت از زندانیان بردسیر تقدیر شد.


انتهای پیام/شاه حیدری 


کد مطلب: 127258

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/127258/آزادی-16-زندانی-جرائم-غیرعمد-بردسیر

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir