کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افتتاح طرح کاربینی میدانی برنامه ملی دادرس در کرمان

31 خرداد 1401 ساعت 18:53

صبح امروز طرح کاربینی میدانی برنامه ملی دادرس هلال احمر استان کرمان با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در مرکز کشوری تخصصی امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان افتتاح شد.


به گزارش راه آرمان؛  رضا فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: کاربینی میدانی برنامه ملی دادرس با حضور مدیرکل بحران استانداری، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش، عضو هیات مدیره جمعیت هلال احمر استان، رئیس اداره آموزش پرورش ناحیه (1)، دانش آموزان و مسئولان مدرسه پسرانه سماء در مرکز کشوری تخصصی امداد و نجات هلال احمر استان افتتاح شد.

 وی با اشاره به آماده سازی جامعه در برابر مخاطرات و اهمیت کاهش آثار آسیب‌های ناشی از سوانح و حوادث در چرخه مدیریت بحران افزود: آموزش، تربیت و آگاه سازی دانش آموزان و خانواده‌های آنان حائز اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: عینی سازی و ارائه اطلاعات از طریق بصری و کسب تجربه در فضای شبیه سازی شده در فراگیری بیشتر و تعمیق داشته‌های تئوری بسیار مهم به شمار می‌رود.

او با اشاره به اجرای دهمین دوره طرح ملی دادرس تصریح کرد: بر همین اساس طرح کاربینی میدانی برنامه ملی دادرس در قالب چهارمین دوره طرح ماه نشان با مشارکت سازمان جوانان هلال احمر و امداد و نجات اجرا شد.

وی اظهار داشت: افزایش ایمنی و کاهش خطر پذیری مدرسه یکی از اهداف این طرح است و دانش آموزان تحت پوشش دادرس اعضای تیم امداد و ایمنی در مدارس هستند.

فلاح با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی امداد و کمک های اولیه برای اقشار مختف جامعه افزود: جمعیت هلال احمر استان کرمان آمادگی کامل جهت ارائه آموزه های امدادی برای انجمن اولیای مربیان، معلمان و همه دانش آموزان دارد.  

منوچهری نژاد معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بیان کرد: امروز علم نافع را در جمعیت هلال احمر مشاهده کردم. 

وی با اشاره به اینکه فضای حاکم در جمعیت هلال احمر بسیار مقدس و دوست داشتنی است، افزود: این همان حس و حال مدرسه است. 

منوچهری نژاد در طی بازدید از بخش های مختلف مرکز کشوری تخصصی امدادونجات خاطرنشان کرد: خدمات و برنامه های جمعیت هلال احمر بسیار عالی است. 

وی با اشاره به اینکه خدمات دادرس لذت بخش و کاربردی برای دانش آموزان است، تصریح کرد: در طی انعقاد تفاهم نامه جمعیت هلال احمر استان کرمان و اداره کل آموزش و پرورش استان؛ ساز و کار اجرای برنامه های امدادی تخصصی و عملیاتی در مدارس به صورت پایلوت در کرمان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ط


کد مطلب: 127736

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/127736/افتتاح-طرح-کاربینی-میدانی-برنامه-ملی-دادرس-کرمان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir