کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خبر داد:

نجات جان ٩٢ نفر توسط آتش‌نشانان کرمانی درشهریور ماه

12 مهر 1401 ساعت 10:19

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: آتش‌نشانان شهرداری کرمان، طی ٣٢٩ عملیات در شهریورماه سال‌جاری، ٩٢ نفر از شهروندان را در حوادث مختلف نجات دادند.



به گزارش "راه آرمان " ابراهیم بابایی،مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان  با اشاره به اینکه در شهریورماه سال‌جاری ١١٧ عملیات اطفای حریق و ٢١٢ عملیات امداد و نجات در حوادثی که به‌دلیل بی‌احتیاطی و عدم رعایت مسایل ایمنی در شهر کرمان اتفاق افتاد، انجام شد.

وی افزود: از مجموع ١١٧ حادثۀ آتش‌سوزی در ماه گذشته، ۵۵ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ٢١ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ٢١ مورد مربوط به منازل مسکونی، ٨ مورد مربوط به مراکز تجاری، ٩ مورد مربوط به جنگل و درختان و دو مورد مربوط به مراکز صنعتی بوده است .

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان افزود: از مجموع ٢١٢ عملیات امداد و نجات در مدت یاد‌شده، ٢٧ مورد زنده‌گیری حیوانات خطرناک و آزاردهنده، ۶٨ مورد زنده‌گیری مارهای سمی و غیرسمی، ١٨ مورد چیدن حلقه و قفل، ٢١ مورد امداد آسانسور، پنج مورد امداد تصادفات خودرویی، یک مورد امداد و نجات از کوه و بلندی و مابقی آنها مربوط به سایر موارد بوده است.

بابایی خاطرنشان کرد: در مجموع این عملیات‌ها ٩٢ نفر از شهروندان نجات یافتند و ١٢ نفر نیز در حوادثی از قبیل تصادف و سقوط از بلندی، مجروح شدند که تعداد مصدومان حوادث شهریورماه نسبت به ماه گذشته ٣٣ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان  از ارائه آموزش‌های پیشگیری و آتش‌نشانی به ۶٠ نفر از کارکنان ادارات و شهروندان توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در شهریور ماه خبر داد و خاطر نشان کرد: در مدت یادشده، ٩٠ مورد، مشاورۀ ایمنی و ۴٠ مورد بازدید ایمنی نیز بنا به درخواست شهروندان انجام شده است.

انتهای پیام / د.طهماسبی


کد مطلب: 129876

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/129876/نجات-جان-٩٢-نفر-توسط-آتش-نشانان-کرمانی-درشهریور-ماه

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir