کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آئین افتتاح بزرگترین بوتیک هتل دنیا عنوان شد؛

گردشگری کرمان مغفول مانده است/ گردشگری و صنایع دستی نماد اقتصاد مقاومتی است

7 آبان 1401 ساعت 18:39

با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان ارشد استان کرمان، بزرگترین بوتیک هتل دنیا افتتاح شد.


به گزارش راه آرمان؛ عصر امروز آیین افتتاحیه هتل کاروانیکا وکیل استان کرمان با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسئولان ارشد استان برگزار شد.

محمد مهدی فداکار با بیان اینکه استان کرمان در سه حوزه مسراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صاحب سخن است و حرف برای گفتن دارد، گفت: استان کرمان دارای هفت اثر ثبت جهانی است که متأسفانه ناشناخته مانده است و وزارت خانه در این زمینه باید کمک کند.

استاندار کرمان ابراز کرد: مس و فولاد و حوزه های کشاورزی استان، دارای صاحب نام است اما گردشگری استان دیده نشده است و گردشگری استان مغفول مانده است و امیدواریم این صنعت از غربت بیرون آید.

فریدون فعالی گفت: سیاست اداره کل این است که بتوانیم با استفاده از ظرفیت های مهم، بناهای تاریخی استان را احیا کنیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با تاکید بر اینکه ما برای جلو بردن این پروژه جنگیدیم، عنوان کرد: این پروژه می تواند پایلوت برای کاروانسرای "جر"باشد و در این راستا نیازمند این هستیم که سرمایه گذاری قوی صورت گیرد.

محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به اینکه در این بنا کار اصول و فنی و با استحکام و ظرافت انجام شده است، گفت: این فضا، فضای جدیدی را برای گردشگران داخلی و خارجی ایجاد کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه با توجه به محدودیت‌های مالی دولت، یکی از هدف گذاری ما این است که اشتغال با کمترین میزان سرمایه‌گذاری ایجاد شود، عنوان کرد: در این زمینه گردشگری با کمترین میزان سرمایه‌گذاری می‌تواند بیشترین اشتغال را فراهم کند اما متاسفانه کم کاری های در این حوزه صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: گردشگری و صنایع دستی ظرفیت مهم کشور و نماد اقتصاد مقاومتی است و بیشترین شرایط را برای اشتغال می تواند، ایجاد کند.

پور ابراهیمی خاطر نشان کرد: از مهرماه امسال تا آبان ماه سال آینده ۲۰ هزار میلیارد تومان امکان جذب اعتبار تبصره ۱۸ وجود دارد.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 130356

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/130356/گردشگری-کرمان-مغفول-مانده-صنایع-دستی-نماد-اقتصاد-مقاومتی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir