تاریخ انتشار :شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۹
۰
plusresetminus
با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان ارشد استان کرمان، بزرگترین بوتیک هتل دنیا افتتاح شد.
گردشگری کرمان مغفول مانده است/ گردشگری و صنایع دستی نماد اقتصاد مقاومتی است
به گزارش راه آرمان؛ عصر امروز آیین افتتاحیه هتل کاروانیکا وکیل استان کرمان با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسئولان ارشد استان برگزار شد.

محمد مهدی فداکار با بیان اینکه استان کرمان در سه حوزه مسراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صاحب سخن است و حرف برای گفتن دارد، گفت: استان کرمان دارای هفت اثر ثبت جهانی است که متأسفانه ناشناخته مانده است و وزارت خانه در این زمینه باید کمک کند.

استاندار کرمان ابراز کرد: مس و فولاد و حوزه های کشاورزی استان، دارای صاحب نام است اما گردشگری استان دیده نشده است و گردشگری استان مغفول مانده است و امیدواریم این صنعت از غربت بیرون آید.

فریدون فعالی گفت: سیاست اداره کل این است که بتوانیم با استفاده از ظرفیت های مهم، بناهای تاریخی استان را احیا کنیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با تاکید بر اینکه ما برای جلو بردن این پروژه جنگیدیم، عنوان کرد: این پروژه می تواند پایلوت برای کاروانسرای "جر"باشد و در این راستا نیازمند این هستیم که سرمایه گذاری قوی صورت گیرد.

محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به اینکه در این بنا کار اصول و فنی و با استحکام و ظرافت انجام شده است، گفت: این فضا، فضای جدیدی را برای گردشگران داخلی و خارجی ایجاد کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه با توجه به محدودیت‌های مالی دولت، یکی از هدف گذاری ما این است که اشتغال با کمترین میزان سرمایه‌گذاری ایجاد شود، عنوان کرد: در این زمینه گردشگری با کمترین میزان سرمایه‌گذاری می‌تواند بیشترین اشتغال را فراهم کند اما متاسفانه کم کاری های در این حوزه صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: گردشگری و صنایع دستی ظرفیت مهم کشور و نماد اقتصاد مقاومتی است و بیشترین شرایط را برای اشتغال می تواند، ایجاد کند.

پور ابراهیمی خاطر نشان کرد: از مهرماه امسال تا آبان ماه سال آینده ۲۰ هزار میلیارد تومان امکان جذب اعتبار تبصره ۱۸ وجود دارد.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcftxdyvw6dmma.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین