کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جماعت مسجد جامع جیرفت بیان کرد:

با شرکت در راهپیمایی روز قدس به آرمان‌های امام راحل عمل می‌شود

20 فروردين 1402 ساعت 21:58

امام جماعت مسجد جامع جیرفت گفت: هیأت امنا و نمازگزاران مسجد جامع جیرفت، با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، به فرمایش امام راحل عمل خواهند کرد.


حجت الاسلام و المسلمین روح‌الله اکبری‌نیا در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی «راه آرمان» از جیرفت، ضمن گرامیداشت فرارسیدن لیالی قدر و تسلیت شهادت امام علی (ع)، با اشاره به قدمت و موقعیت جغرافیایی مسجد جامع جیرفت، گفت: در مسجد جامع جیرفت، به مناسبت ماه مبارک رمضان، جمع خوانی قرآن کریم که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هست، هر روز از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۳۰ با حضور دو نفر از قاریان و قریب به ۴۰ نفر از نمازگزاران برگزار می‌شود.

 
امام جماعت مسجد جامع جیرفت به ضرورت تفسیر قرآن کریم به استناد «وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ» اشاره کرد و افزود: بعد از قرائت یک جزء قرآن کریم، تفسیر کلام وحی توسط حجت الاسلام اسکندری، همراه با شأن نزول، قصص قرآنی و مباحث روز به حاضران ارائه می‌شود.
 
حجت الاسلام اکبری‌نیا، آشنایی و عمل کردن به احکام اسلام را ضروری دانست و گفت: بعد از تفسیر قرآن کریم و تا قبل از اذان مغرب، بیان و توضیح احکام اسلام، حدیث و روضه‌خوانی مختصری توسط حجت الاسلام نبوی، انجام می‌شود.
 
وی به گرامیداشت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) در ماه رمضان اشاره کرد و اظهار کرد: ویژه برنامه‌های میلاد امام حسن مجتبی (ع)، مراسم‌های لیالی قدر، شهادت امام علی (ع)، شرکت در راهپیمایی روز قدس و مراسم عید فطر توسط هیأت امنا و نمازگزاران مسجد جامع جیرفت، برنامه‌ریزی شده است.
 
امام جمعه موقت شهر جیرفت درخصوص ضرورت شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: به فرمایش امام راحل، «فلسطین، مسئله اول جهان اسلام است» و هیأت امنا و نمازگزاران مسجد جامع، همچون سال‌های گذشته، در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت خواهند کرد.
 
انتهای خبر/ فاریابی


کد مطلب: 133671

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/133671/شرکت-راهپیمایی-روز-قدس-آرمان-های-امام-راحل-عمل-می-شود

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir