کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر خبر داد:

تخصیص بیش از ۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی بردسیر به کشت یونجه

8 خرداد 1402 ساعت 10:00

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: در سال زراعی جاری سطحی بالغ بر ۵۸۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کاشت یونجه اختصاص یافته است.


به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان؛ حیدرآبادی گفت: در سال زراعی جاری سطحی بالغ بر ۵۸۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کاشت یونجه اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر افزود: یونجه دارای ارقام مختلفی است که در شهرستان بردسیر غالبا از رقم‌های همدانی، رنجر، بمی و مائوپا استفاده می‌شود.

حیدرآبادی تصریح کرد: محصول یونجه در شهرستان بردسیر غالبا برای تامین خوراک دام مورد استفاده قرار می‌گیرد و کشاورزان و بهره‌برداران پس از برداشت و ذخیره‌سازی میزان مورد نیاز دام‌های خود، مقدار مازاد محصولات را به دامداری‌های صنعتی سطح شهرستان و استان‌های همجوار عرضه می‌نمایند.

حیدرآبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر تصریح کرد: یونجه یکی از گیاهانی است که برای اولین بار در ایران یافت شد و در زمان‌های گذشته مادها برای اینکه حیوانات را رام کنند از یونجه استفاده می‌کردند که یونجه یکی از گیاهان چند ساله و دائمی با ریشه راست است که راست‌ترین ریشه آن به ریشه اول مشهور است.

وی خاطرنشان کرد: فصل پاییز و فصل بهار بهترین زمان برای کاشت یونجه است و البته باید بدانید که کاشت پاییزه ارجح تر از کاشت بهاره است.

انتهای خبر/م
 


کد مطلب: 134787

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/134787/تخصیص-بیش-۵-هزار-هکتار-اراضی-کشاورزی-بردسیر-کشت-یونجه

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir