کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرماندار شهرستان بافت خبر داد:

برگزاری جشنواره ملی موسیقی نواحی در شهرستان بافت

18 خرداد 1402 ساعت 15:38

فرماندار شهرستان بافت گفت: دومین جشنواره موسیقی نواحی با گستره‌ ملی در شهرستان بافت در نیمه‌ی دوم تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.


به گزارش سرویس فرهنگی «راه آرمان»؛ محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در دیدار با حجت‌الاسلام محمد محمدزاده امام‌ جمعه، فرهاد آراسته فرماندار و اسماعیل قاسمی شهردار بافت در فرمانداری شهرستان بافت از رویکرد قابل‌ تقدیر مقامات ارشد شهرستان در حمایت از رخدادهای ملی مذهبی، حوزه‌ی فرهنگ و هنر در شهرستان بافت تقدیر و آن را حاصل استقبال خوب و هوشمندانه مردم و همکاری بی‌دریغ مسئولین شهرستان دانست.

 حجت‌الاسلام محمد محمد زاده امام‌ جمعه بافت گفت: هجوم انواع مختلف موسیقی غربی و گرایش جوانان به شنیدن این موسیقی، باعث کم‌رنگ‌شدن موسیقی اصیل و بومی شده است، موسیقی نواحی بر اساس گویش‌ها، زبان‌ها و فرهنگ اصیل ایرانی شکل‌گرفته و پس از اسلام در خدمت دین و آموزه‌های دینی قرار گرفته و لذا باید در پاسداشت آن بکوشیم و آن را در جهت تقویت معنویت در جامعه سوق دهیم.

 فرهاد آراسته با اعلام آمادگی و حمایت از این رخداد مهم هنری عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان بافت در همه‌ حوزه‌های دینی، مذهبی، فرهنگی و هنری... رو به‌ رشد و رونق بوده است و رضایت‌مندی مردم را به دنبال داشته است.

فرماندار بافت با اشاره به اهمیت حفظ و پاسداشت آداب و سنن ملی و مردمی ابراز کرد: موسیقی نواحی میراث‌ فرهنگی ارزشمند کشور است که حفظ، معرفی و پاسداشت این ذخیره عظیم فرهنگی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

 وی خاطرنشان کرد: ضمن ابراز خرسندی از تداوم برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در شهرستان، از نگاه مثبت مدیریت استان در تمرکززدایی فعالیت‌های فرهنگی از مرکز به شهرستان قدردانی کرد و برگزاری هرچه بهتر این جشنواره را با همکاری اداره فرهنگ ارشاد اسلامی، ادارات و ارگان‌های شهرستان در نیمه‌ دوم تیرماه سال جاری در شهرستان بافت تأکید کرد.


انتهای خبر/م


کد مطلب: 135029

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/135029/برگزاری-جشنواره-ملی-موسیقی-نواحی-شهرستان-بافت

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir