کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان:

بهره‌برداری از معادن شرکت ملّی مس در جنوب کرمان

19 آذر 1402 ساعت 15:27

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: بهره‌برداری از معادن شرکت ملّی مس در جنوب کرمان به بخش خصوصی واگذار می‌شود


به گزارش پایگاه خبری راه آرمان؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان؛ مسلم مروجی‌فرد از برگزاری جلسه با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت ملّی مس به منظور فعالسازی معادن این شرکت در جنوب کرمان خبر داد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه شرکت ملّی مس، با گذشت چندین سال، اقدامی برای بهره‌برداری و احداث کارخانه برای معادن مس این شرکت در شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد و قلعه‌گنج انجام نداده است، اظهار کرد: با تأکید ریاست محترم جمهور مبنی بر فعال‌سازی معادن، جلسه‌ای با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت ملّی مس با هدف فعال‌سازی معادن برگزار شد.

وی افزود: با دستور وزیر محترم صمت و پیگیری مسئولان استان مقرر شد طی هفته جاری پس از تصویب هیئت مدیره به‌زودی بهره‌برداری از معادن و احداث کارخانه برای معادن این شرکت به بخش خصوصی توانمند واگذار شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ضمن تشکر از نظر مساعد مدیرعامل شرکت ملّی مس و با بیان اینکه تحقق این امر، کار بزرگی در جهت راه‌اندازی معادن شرکت ملّی مس در جنوب کرمان است، گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان دارای تجربه موفق در فعالسازی معادن کوچک مقیاس و همچنین واگذاری معادن بزرگ مثل تیتانیوم به بخش خصوصی توانمند توسط ایمیدرو است که بعد از سه دهه، بالاخره توسط بخش خصوصی کارخانه تیتانیوم احداث و اکنون آماده افتتاح است.

وی با اشاره به برگزاری سومین مزایده معادن جنوب کرمان طی روزهای اخیر و برگزاری جلسات مستمر و مؤثر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت از ادارات پیشگام در جهت فعال‌سازی واحد‌های صنعتی، معدنی و تجاری و افزایش تولید و اشتغال است.

انتهای خبر/ امیری


کد مطلب: 137619

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/137619/بهره-برداری-معادن-شرکت-مل-ی-مس-جنوب-کرمان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir