کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان خبر داد:

کسب رتبه برتر شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی کرمان

25 دی 1402 ساعت 10:32

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان از کسب رتبه برتر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سطح کشور برای دومین سال پیاپی خبر داد.


سیدمهدی طبیب‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در خصوص اتاق بازرگانی استان کرمان عنوان کرد: این مجموعه پیشینه‌ای به ارزش یک قرن دارد و در سال ۱۲۸۷ با عنوان مجلس تجارت در استان کرمان آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۵۰ «مجلس تجارت» استان کرمان به اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران تغییر نام داد، در سال ۱۳۸۹ واژه کشاورزی نیز به اسم این مجموعه اضافه شد که به عنوان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی معرفی شد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان اذعان کرد: این مجموعه در حال حاضر مأوای خیل عظیمی از بازرگانان، صنعت‌گران، معدن‌کاران و کشاورزان است و رسالت اصلی اتاق بازرگانی در قانون اساسی، ارائه مشاوره تخصصی به قوای سه‌گانه کشور تعریف شده است.
 
سیدمهدی طبیب‌زاده اذعان کرد: مشاوره تخصصی به قوای سه‌گانه سبب شده است که رشد و توسه در کشور رقم بخورد و عملاً نقش عارضه‌یابی و رفع تعارضات قانونی را از طرق مشاره‌ای تخصصی داشته و موانع توسعه اقتصادی را مرتفع می‌کند.

وی ادامه داد: در دل اتاق بازرگانی استان کرمان شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به موجب ماده سیزده قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار به‌وجود آمده است، این شورا متشکل از نمایندگان دستگاه اجرایی، دستگاه‌قضاییف مجلس و بخش خصوصی است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان اذعان کرد: رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استاندار است و دبیر آن رئیس اتاق بازرگانی هر استان است، شورای گفتگو همانطور که از نامش هویداست، محلی برای بحث و تبادل‌نظر بخش خصوصی و دولت، مجلس و قوه قضاییه برای بهبود فضای کسب و کار است.

سید مهدی طبیب‌زاده اذعان کرد: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی همیشه رتبه‌های بالایی  را به خود اختصاص داده است، در کل سال ۱۴۰۱ رتبه اول را داشته و در سال ۱۴۰۲ نیز ۶ ماهه اول طبق آخرین آمار اعلام شده رتبه برتر را در کل کشور کسب کرده است.

وی به عوامل کسب رتبه برتر در سطح کشور اشاره کرد و گفت: ساختارمند بودن، برگزاری منظم جلسات، ارائه مطالب کارشناسی شده، حضور فعال استاندار و نمایندگان قوه قضاییه و مجلس سبب کسب امتیازات خوبی شده که در پایان منجر به قرار گرفتن در سکوهای برتر کشور شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان افزود: بهبود فضای کسب‌وکار با هدف رفع گره‌های فعالین اقتصادی صورت می‌گیرد، زیرا بعد از طرح مشکل و ارائه راهکار کارشناسی شده موضوعات به رأی گذاشته و نتیجه مصوب شده در نهایت به استاندار به‌عنوان رئیس شورای گفتگو ابلاغ می‌شود، مصوبه به شورای گفتگوی ملی برده شده، بعد از تبادل‌نظر قابلیت اجرایی پیدا کرده و در دستور کار دولت قرار می‌گیرد.

سیدمهدی طبیب‌زاده در پایان خاطر نشان کرد: سه عامل پیگیری و طرح کارشناسانه موضوعات، برگزاری منظم جلسات، هماهنگی بین دستگاه‌ها سبب کسب رتبه برتر اتاق بازرگانی کرمان در کشور شده است.

انتهای خبر/ طهماسبی




 


کد مطلب: 138501

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/138501/کسب-رتبه-برتر-شورای-گفتگوی-دولت-بخش-خصوصی-کرمان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir