تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۲
۰
plusresetminus
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان خبر داد:

کسب رتبه برتر شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی کرمان

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان از کسب رتبه برتر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سطح کشور برای دومین سال پیاپی خبر داد.
کسب رتبه برتر شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی کرمان
سیدمهدی طبیب‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در خصوص اتاق بازرگانی استان کرمان عنوان کرد: این مجموعه پیشینه‌ای به ارزش یک قرن دارد و در سال ۱۲۸۷ با عنوان مجلس تجارت در استان کرمان آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۵۰ «مجلس تجارت» استان کرمان به اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران تغییر نام داد، در سال ۱۳۸۹ واژه کشاورزی نیز به اسم این مجموعه اضافه شد که به عنوان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی معرفی شد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان اذعان کرد: این مجموعه در حال حاضر مأوای خیل عظیمی از بازرگانان، صنعت‌گران، معدن‌کاران و کشاورزان است و رسالت اصلی اتاق بازرگانی در قانون اساسی، ارائه مشاوره تخصصی به قوای سه‌گانه کشور تعریف شده است.
 
سیدمهدی طبیب‌زاده اذعان کرد: مشاوره تخصصی به قوای سه‌گانه سبب شده است که رشد و توسه در کشور رقم بخورد و عملاً نقش عارضه‌یابی و رفع تعارضات قانونی را از طرق مشاره‌ای تخصصی داشته و موانع توسعه اقتصادی را مرتفع می‌کند.

وی ادامه داد: در دل اتاق بازرگانی استان کرمان شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به موجب ماده سیزده قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار به‌وجود آمده است، این شورا متشکل از نمایندگان دستگاه اجرایی، دستگاه‌قضاییف مجلس و بخش خصوصی است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان اذعان کرد: رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استاندار است و دبیر آن رئیس اتاق بازرگانی هر استان است، شورای گفتگو همانطور که از نامش هویداست، محلی برای بحث و تبادل‌نظر بخش خصوصی و دولت، مجلس و قوه قضاییه برای بهبود فضای کسب و کار است.

سید مهدی طبیب‌زاده اذعان کرد: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی همیشه رتبه‌های بالایی  را به خود اختصاص داده است، در کل سال ۱۴۰۱ رتبه اول را داشته و در سال ۱۴۰۲ نیز ۶ ماهه اول طبق آخرین آمار اعلام شده رتبه برتر را در کل کشور کسب کرده است.

وی به عوامل کسب رتبه برتر در سطح کشور اشاره کرد و گفت: ساختارمند بودن، برگزاری منظم جلسات، ارائه مطالب کارشناسی شده، حضور فعال استاندار و نمایندگان قوه قضاییه و مجلس سبب کسب امتیازات خوبی شده که در پایان منجر به قرار گرفتن در سکوهای برتر کشور شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان افزود: بهبود فضای کسب‌وکار با هدف رفع گره‌های فعالین اقتصادی صورت می‌گیرد، زیرا بعد از طرح مشکل و ارائه راهکار کارشناسی شده موضوعات به رأی گذاشته و نتیجه مصوب شده در نهایت به استاندار به‌عنوان رئیس شورای گفتگو ابلاغ می‌شود، مصوبه به شورای گفتگوی ملی برده شده، بعد از تبادل‌نظر قابلیت اجرایی پیدا کرده و در دستور کار دولت قرار می‌گیرد.

سیدمهدی طبیب‌زاده در پایان خاطر نشان کرد: سه عامل پیگیری و طرح کارشناسانه موضوعات، برگزاری منظم جلسات، هماهنگی بین دستگاه‌ها سبب کسب رتبه برتر اتاق بازرگانی کرمان در کشور شده است.

انتهای خبر/ طهماسبی




  https://armanekerman.ir/vdcfxcdyyw6dmta.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما