کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خبر داد:

کاهش زمان رسیدگی به شکایات کارگری از ۱۰۲ به ۳۵ روز

28 دی 1402 ساعت 15:14

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: زمان رسیدگی به شکایات در ۹ ماهه سال جاری از زمان مراجعه تا رسیدگی کامل و اعلام نتیجه به ۷۰ روز کاهش یافته است.


مجتبی مصباح در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» ضمن تبریک ایام ماه رجب و شب لیله‌الرغائب به ارائه عملکردی از اداره کل تعاون کرمان پرداخت و گفت: به‌زودی یادواره شهدای کارگر را در استان کرمان برگزار خواهیم کرد و اولین جلسه هماهنگی آن در هفته جاری نیز برگزار شده است.

وی ادامه داد: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز تأسیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، جشنواره ایده‌های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه برگزار می‌شود، بنابراین از همه علاقمندان شاغل در این وزارتخانه، دانشگاهیان، صنایع، مراکز علمی و پژوهشی، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای شرکت در این جشنواره دعوت می‌شود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود به آدرس LSSI.IR  ارسال کنند، گفت: هدف اصلی برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری، شناسایی ظرفیت‌های نخبگانی و صاحبان ایده و توسعه علوم و فناوری در محیط‌های کاری است.

مصباح ادامه داد: تاکنون صد درصد از تعهد اشتغال استان کرمان محقق شده است و با توجه به اینکه هنوز بیش از دوماه تا پایان سال ۱۴۰۲ باقی است تمامی تعهد‌های اشتغال استان محقق شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۱۲ درصد به تعهد‌های اشتغال استان عمل کرده‌ و رتبه استان‌های برتر کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم، افزود: برخی از شهرستان‌ها از درصد تعهدزمانی خود حتی بیشتر از میزان ابلاغی محقق کرده‌اند.

وی اذعان کرد: تمامی حوزه‌های معاونت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، مانند حوزه تعاون ، حوزه فرهنگی اجتماعی نیز رتبه اول کشوری و مابقی معاونت‌ها رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند.

مصباح عنوان کرد: مدت زمان رسیدگی به شکایات از ۱۰۲ روز به ۳۵ روز نیز کاهش یافته است که برگ زرین دیگری بر خدمات این اداره کل است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اذعان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ، اصلاح برخی از فرایندها و تزریق کارشناس متخصص، زمان رسیدگی به شکایات در ۹ ماهه سال جاری از زمان مراجعه تا رسیدگی کامل و اعلام نتیجه به ۷۰ روز کاهش یافته است.

مجتبی مصباح افزود : این مهم بی‌تردید تأثیر بسیار مهمی در سازش کارگر و کارفرما با توجه به نقش برقراری روابط حسنه میان این دو قشر در ادامه حیات کارگاه،  افزایش کمیت و بهبود کیفیت تولید از اهمیت و حساسیت بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه جهت صیانت از نیروی کار و پیشگیری از آسیب‌های شغلی افزایش بازدید از کارگاه‌های پرخطر در دستور کار قرارگرفته است، گفت: بیش از ۱۲۰ واحد مورد بررسی و پایش قرار گرفته‌اند.

انتهای خبر/ طهماسبی

 


کد مطلب: 138574

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/138574/کاهش-زمان-رسیدگی-شکایات-کارگری-۱۰۲-۳۵-روز

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir