تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۴
۰
plusresetminus
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خبر داد:

کاهش زمان رسیدگی به شکایات کارگری از ۱۰۲ به ۳۵ روز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: زمان رسیدگی به شکایات در ۹ ماهه سال جاری از زمان مراجعه تا رسیدگی کامل و اعلام نتیجه به ۷۰ روز کاهش یافته است.
کاهش زمان رسیدگی به شکایات کارگری از ۱۰۲ به ۳۵ روز
مجتبی مصباح در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» ضمن تبریک ایام ماه رجب و شب لیله‌الرغائب به ارائه عملکردی از اداره کل تعاون کرمان پرداخت و گفت: به‌زودی یادواره شهدای کارگر را در استان کرمان برگزار خواهیم کرد و اولین جلسه هماهنگی آن در هفته جاری نیز برگزار شده است.

وی ادامه داد: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز تأسیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، جشنواره ایده‌های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه برگزار می‌شود، بنابراین از همه علاقمندان شاغل در این وزارتخانه، دانشگاهیان، صنایع، مراکز علمی و پژوهشی، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای شرکت در این جشنواره دعوت می‌شود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود به آدرس LSSI.IR  ارسال کنند، گفت: هدف اصلی برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری، شناسایی ظرفیت‌های نخبگانی و صاحبان ایده و توسعه علوم و فناوری در محیط‌های کاری است.

مصباح ادامه داد: تاکنون صد درصد از تعهد اشتغال استان کرمان محقق شده است و با توجه به اینکه هنوز بیش از دوماه تا پایان سال ۱۴۰۲ باقی است تمامی تعهد‌های اشتغال استان محقق شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۱۲ درصد به تعهد‌های اشتغال استان عمل کرده‌ و رتبه استان‌های برتر کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم، افزود: برخی از شهرستان‌ها از درصد تعهدزمانی خود حتی بیشتر از میزان ابلاغی محقق کرده‌اند.

وی اذعان کرد: تمامی حوزه‌های معاونت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، مانند حوزه تعاون ، حوزه فرهنگی اجتماعی نیز رتبه اول کشوری و مابقی معاونت‌ها رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند.

مصباح عنوان کرد: مدت زمان رسیدگی به شکایات از ۱۰۲ روز به ۳۵ روز نیز کاهش یافته است که برگ زرین دیگری بر خدمات این اداره کل است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اذعان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ، اصلاح برخی از فرایندها و تزریق کارشناس متخصص، زمان رسیدگی به شکایات در ۹ ماهه سال جاری از زمان مراجعه تا رسیدگی کامل و اعلام نتیجه به ۷۰ روز کاهش یافته است.

مجتبی مصباح افزود : این مهم بی‌تردید تأثیر بسیار مهمی در سازش کارگر و کارفرما با توجه به نقش برقراری روابط حسنه میان این دو قشر در ادامه حیات کارگاه،  افزایش کمیت و بهبود کیفیت تولید از اهمیت و حساسیت بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه جهت صیانت از نیروی کار و پیشگیری از آسیب‌های شغلی افزایش بازدید از کارگاه‌های پرخطر در دستور کار قرارگرفته است، گفت: بیش از ۱۲۰ واحد مورد بررسی و پایش قرار گرفته‌اند.

انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcfecdyjw6dmta.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما