کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کهنوج خبر داد:

دستگیری متخلفین شکار غیرمجاز در کهنوج

30 دی 1402 ساعت 10:47

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج از دستگیری متخلفین شکار و صید غیرمجاز قبل از هرگونه‌ آسیب به طبیعت در این شهرستان خبر داد.


به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان؛
هادی جلالی گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج صبح روز ۲۸ دی‌ماه در پی گشت کنترل‌ جهت جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز در دشت چاه نارنج فاریاب از زیستگاه‌های جبیر به یک خودرو جیپ صحرا مشکوک، برخورد کردند کهبلافاصله ضمن هماهنگی با مراجع قضایی دستور توقف خودرو را گرفته و از خودرو مذکور یک قبضه سلاح  پی‌سی‌پی، تعداد ۲۰ عدد فشنگ ساچمه‌زنی کشف و ضبط  شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج ابراز کرد: مامورین یگان حفاظت عصر همان روز نیز به یک موتورسیکلت که در حال تعقیب گونه جبیر برخورد کرده و وی را قبل از هر گونه آسیب به حیات وحش دستگیر کردند که از فرد خاطی یک قبضه سلاح گلوله‌زنی برنو متعلق به غیر کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه پرونده متخلفین برای رسیدگی قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد، خاطرنشان کرد: شروع به شکار حیات وحش و تعقیب حیوانات وحشی حتی قبل از شکار آن‌ها جرم است و طبق ماده ۱۵ قانون شکار و صید متخلفان تحت تعقیب و مجازات قرار می‌گیرند.


انتهای خبر/م


کد مطلب: 138603

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/138603/دستگیری-متخلفین-شکار-غیرمجاز-کهنوج

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir