کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دادستان کرمان خبر داد:

تعیین‌تکلیف بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان کالای اموال‌تملیکی کرمان

30 دی 1402 ساعت 15:26

دادستان کرمان گفت: ارزش پرونده‌های تعیین‌تکلیف شده اموال‌تملیکی در ٩ ماهه سال جاری به میزان ٣۳۱۳ پرونده و به ارزش ١٩٠ میلیارد و ٣٣٣ میلیون تومان است.


به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان؛ مهدی بخشی امروز، ۳۰ دی ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: ارزش پرونده‌های تعیین تکلیف شده اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی (انهدام، استرداد، فروش و واگذاری) در ٩ ماهه سال جاری به میزان ٣۳۱۳ فقره پرونده به ارزش ١٩٠ میلیارد و ٣٣٣ میلیون تومان است.

وی افزود: بر اساس آمار استخراج شده از ابتدای سال جاری تاکنون ٣٩۶ فقره پرونده به میزان ۴۵ تن کالای قاچاق و تملیکی که تاریخ مصرفشان گذشته بود، برای حفظ سلامت مردم امحاء و منهدم شده که عمده این محموله‌ها، کالاهای سریع‌الفساد و سلامت‌محور مانند دارو، اقلام خوراکی و … بوده‌اند.

بخشی با تأکید بر اهمیت جلوگیری از رسوب و تسریع در فرآیند تعیین تکلیف کالاها، جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بالای حفظ و نگهداری در انبارها و جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال به واسطه کاهش ارزش ریالی بیان کرد: تعداد ۲هزار فقره ردیف کالایی به ارزش بیش‌از ٨٠  میلیارد  و ۶٠١ میلیون تومان کالاهای انبار اموال تملیکی در ٩ ماه گذشته به فروش رفته که رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه دوره قبل دارد.
 
دادستان کرمان با اشاره به بازدید قبلی خود از سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تصریح کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد با تلاش مدیریت و کارکنان سازمان جمع‌آوری و فروش اموال‌تملیکی و پیگیری و بازرسی‌های مکرر دادستانی، وضعیت مناسبی در قفسه‌بندی، انبار کالاها و برچسب‌گذاری صورت گرفته و چینش کالاها نظم مناسبی پیدا کرده و وضعیت مطلوبی در کشور داریم. 

وی افزود: بخشی از عدم تعیین‌تکلیف این کالاها به دلیل عدم تسریع در پاسخگویی از سوی مراجع مربوطه به استعلامات است و در این ارتباط به صورت جدی پیگیرهای لازم از سوی مراجع پاسخگو را انجام خواهیم داد تا حقوق بیت‌المال و اموال مردم تضییع نشود.

انتهای خبر/ طهماسبی


کد مطلب: 138642

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/138642/تعیین-تکلیف-بیش-۱۹۰-میلیارد-تومان-کالای-اموال-تملیکی-کرمان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir