تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۶
۰
plusresetminus
دادستان کرمان گفت: ارزش پرونده‌های تعیین‌تکلیف شده اموال‌تملیکی در ٩ ماهه سال جاری به میزان ٣۳۱۳ پرونده و به ارزش ١٩٠ میلیارد و ٣٣٣ میلیون تومان است.
تعیین‌تکلیف بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان کالای اموال‌تملیکی کرمان
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان؛ مهدی بخشی امروز، ۳۰ دی ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: ارزش پرونده‌های تعیین تکلیف شده اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی (انهدام، استرداد، فروش و واگذاری) در ٩ ماهه سال جاری به میزان ٣۳۱۳ فقره پرونده به ارزش ١٩٠ میلیارد و ٣٣٣ میلیون تومان است.

وی افزود: بر اساس آمار استخراج شده از ابتدای سال جاری تاکنون ٣٩۶ فقره پرونده به میزان ۴۵ تن کالای قاچاق و تملیکی که تاریخ مصرفشان گذشته بود، برای حفظ سلامت مردم امحاء و منهدم شده که عمده این محموله‌ها، کالاهای سریع‌الفساد و سلامت‌محور مانند دارو، اقلام خوراکی و … بوده‌اند.

بخشی با تأکید بر اهمیت جلوگیری از رسوب و تسریع در فرآیند تعیین تکلیف کالاها، جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بالای حفظ و نگهداری در انبارها و جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال به واسطه کاهش ارزش ریالی بیان کرد: تعداد ۲هزار فقره ردیف کالایی به ارزش بیش‌از ٨٠  میلیارد  و ۶٠١ میلیون تومان کالاهای انبار اموال تملیکی در ٩ ماه گذشته به فروش رفته که رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه دوره قبل دارد.
 
دادستان کرمان با اشاره به بازدید قبلی خود از سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تصریح کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد با تلاش مدیریت و کارکنان سازمان جمع‌آوری و فروش اموال‌تملیکی و پیگیری و بازرسی‌های مکرر دادستانی، وضعیت مناسبی در قفسه‌بندی، انبار کالاها و برچسب‌گذاری صورت گرفته و چینش کالاها نظم مناسبی پیدا کرده و وضعیت مطلوبی در کشور داریم. 

وی افزود: بخشی از عدم تعیین‌تکلیف این کالاها به دلیل عدم تسریع در پاسخگویی از سوی مراجع مربوطه به استعلامات است و در این ارتباط به صورت جدی پیگیرهای لازم از سوی مراجع پاسخگو را انجام خواهیم داد تا حقوق بیت‌المال و اموال مردم تضییع نشود.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcbawb85rhbf0p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما