تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۹
۰
plusresetminus
استاندار کرمان با اشاره به وضعیت نامناسب بارندگی‌های امسال از شهروندان خواست از الان با مدیریت مصرف آب و پرهیز از اسراف به‌فکر تابستان باشند.
مدیریت مصرف آب توسط شهروندان باید رعایت شود
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ محمدمهدی فداکار صبح امروز چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه در قرارگاه آبرسانی به روستاهای مناطق محروم اظهار کرد: عدم بارش‌ها در سال‌جاری ما را نگران کرده است و امیدواریم شاهد افزایش بارندگی‌ها باشیم تا با تنش آبی در تابستان مواجه نشویم.

وی عنوان کرد: قرارگاه استانی آبرسانی را تشکیل دادیم تا همه دستگاه‌های مرتبط حضور داشته باشند و از همین حالا باید هر دو هفته یک‌بار جلسه برگزار شود، زیرا احتمال مواجهه با چالش در تابستان وجود دارد.

استاندار کرمان بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم توسط رسانه‌ها در زمینه مصرف آب تأکید و ابراز کرد: برنامه‌های رسانه‌ای طراحی شود تا مردم آگاه شوند و به این باور برسند که با چالش کمبود آب مواجه هستیم و مصرف آب را باید کنترل کنیم.

فداکار عنوان کرد: سرانه مصرف آب در کرمان بالاست و باید مدیریت مصرف آب توسط شهروندان صورت گیرد تا با کمبود آب مواجه نشویم.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت نامناسب بارندگی‌ها در استان کرمان به‌نظر می‌رسد، کشت تابستانه هم باید مدیریت شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: طرح و برنامه‌های زیادی را برای رفع چالش کمبود آب داریم، اما مردم هم باید پای‌کار بیایند و با مدیریت مصرف آب به کاهش تنش آبی کمک کنند.

در همین حال مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان هم در سخنانی اظهار داشت: با توجه به وضعیت بارندگی‌هایی که هنوز اتفاق نیفتاده است، تابستان سختی در پیش داریم.

علیرضا عبدیان ادامه داد: یک میلیون و ۱۷۱ هزار مشترک آب شهری و روستایی در استان کرمان داریم و ۷۰ درصد روستاهای دارای تنش‌آبی و یا در معرض تنش‌آبی ما در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای آبرسانی قرار دارند.

انتهای خبر/ طهماسبی

منبع: فارس https://armanekerman.ir/vdcawan6y49ne01.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما