کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان خبر داد:

بارش باران پدیده غالب جوی برای کرمان

23 فروردين 1403 ساعت 15:20

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: از امروز تا یکشنبه افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و بارش باران در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.


به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ امین دریافر با اعلام اینکه هم‌اکنون آسمان استان کرمان صاف تاکمی ابریست، گفت: از امروز تا روز یکشنبه در مناطقی از جنوب، شمال، غرب و جنوب غربی استان ناپایداری‌های جوی را در استان به‌صورت افزایش ابر، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تندباد‌های لحظه‌ای رگبار پراکنده باران و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

 
 وی افزود: با‌توجه‌به نوع بارش‌های این فصل آب‌گرفتگی معابر به‌صورت نقطه‌ای، جاری شدن روان آب‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست لذا از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود.
 
دریافر بیان کرد: همچنین برای روز‌های پنج‌شنبه و جمعه وزش باد شدید در مناطق شمال غربی، شمال و شرق داریم که این پدیده باعث کاهش کیفیت هوا و خیزش گرد و خاک می‌شود.
 
 کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان گفت: عمده بارش‌ها برای امروز پنج‌شنبه است و مجدداً از روز دوشنبه هفته آینده تا پایان هفته نیز سامانه بارشی در سطح استان داریم.
 
دریافر افزود: کهنوج و منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و لاله‌زار با دمای پنج درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به‌ثبت رسیده‌اند.
 
وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۱ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و بیان کرد: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای خبر/س


کد مطلب: 140341

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/140341/بارش-باران-پدیده-غالب-جوی-کرمان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir