تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸
۰
plusresetminus
راه‌آرمان گزارش می‌دهد؛

ضربه مهلک جهادگران به بدنه نظام سرمایه‌داری

جهادگران خط‌شکنان محرومیت ایرانند
درحالی‌که جهان با تفکر اومانیستی وسرمایه‎‌داری اداره و کمک به هم‌نوع بدون چشم‌داشت متصور می‌شود در ایران گروه‌‌های جهادی قد علم کرده‌اند.
ضربه مهلک جهادگران به بدنه نظام سرمایه‌داری
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در اوج نظام سرمایه‌داری و تفکر غربی شاهی از ایران بیرون رانده شد و نظام اسلامی پا گرفت که تنها هدف و منش اولیه‌اش حمایت از محرومان و مستضعفان عالم بود و این برای کسانی که یک سنت هم از دستش نمی‌چکید امروز در برابر این تفکر مردم‌پایه مستاصل شده است، ایران با حضور گروه‌های جهادی‌اش توانسته‌است گام‌های بلندی را در محرومیت‌زدایی بردارد.

شاید آن روز که امام خمینی(ره) بسیج را پایه‌گذاری کرد کمتر کسی حتی فکرش را هم می‌کرد که روزی کل معادلات سیاسی، اقتصادی، امنیت، محرومیت‌زدایی و حتی ایجاد اشتغال به حرکت تلاش‌گرانی از جنس مردم با نام بسیج رقم بخورد.

رهبر انقلاب نیز در خصوص گروه‌های جهادی بارها گفته‌اند؛ نعمت خدمت‌گزارى را و توان خدمت‌گزارى را كه خداى متعال به شما هديه كرده است، قدر بدانيد؛ خدا را شكر كنيد؛ افزايش اين گنجينه‌ معنوى را از خدا بخواهيد.

 اين را بدانيد كه هر جامعه‌اى و هر كشورى از يک چنين سرمايه‌ عظيم و ذى‌قيمتى برخوردار باشد، بدون هيچ ترديدى خواهد توانست به برترين قله‌هاى عزت و عظمت دست پيدا كند و اين سرنوشت قطعىِ جامعه‌ شما و ملت شماست، عامل آن هم، موتور محرک آن هم، همين روحيه‌اى است كه شما داريد.

انقلاب با جهاد و جهادگر پا گرفت

از همان ابتدای انقلاب که دانشجویان به‌دنبال حل مشکلات مردم به صورت انقلابی روانه شهرها و روستاها شدند و یا در بهبوهه جنگ راهی میدان‌های خدمت اقتصادی شدند، کشاورزان و باغ‌داران را حمایت کردند، درحالی‌که فرزندان آنان در میدان‌های رزم بودند و اگر این خدمت جهادی نبود محصولات کشاورزی و باغی کشور بر زمین می‌ماند و حتی بعد از جنگ هم خرابی‌های حاصل از تهاجم رژیم بعث، به‌دست همین جهادگران انقلابی و دانشجویی بسیجی رقم خورد.

بعدها این حرکت به یک رویه در قالب محرومیت‌زدایی برای آبادانی کشور  بدل شد و جهادعلمی، پزشکی، صنعتی، خدماتی به‌صورت جمعی شکل گرفت از روحانیون و دانشجویان گرفته تا دانش‌آموزان، زنان و حتی پزشکان پا به عرصه خدمت انقلابی گذارده‌اند.

گرچه همه گروه‌های جهادی را تنها با حضور جوانانی که تنها بیل، کلنگ و فروغون به‌دست هستند، متصور می‌شوند اما امروز ما قصد دارم حرکت جهادی را به شکل دیگری به تصویر بکشیم.

یکی از عرصه‌های کار جهادی رسیدن به توسعه اقتصادی در امر تولید است و بسیج مهندسین صنعت و معدن استان کرمان در این مسیر گام‌های بلندی برداشته است.
 

گروه‌های جهادی تخصصی «صنعت‌یار و معدن‌یار» حامی تولید



حجت قاسم‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آمان» عنوان کرد: بیبش‌از ۵۰ عنوان گروه جهادی صنعتی و معدنی در قشر تخصصی مهندسین بسیج وجود دارد اما ۳۰ تیم آن بسیار فعال و پویا عمل می‌کند.

وی ادامه داد: در بسیج مهندسین دو نوع گروه جهادی فعالیت می‌کنند نوع اول جهادی صنعتی و معدنی و نوع دوم تخصصی عارضه‌یاب هستند که در قالب دو طرح صنعت‌یار و معدن‌یار خدمت‌رسانی می‌کنند.

مسئول بسیج مهندسین صنعت در سپاه ثارالله کرمان عنوان کرد: طی دوسالی که در خدمت خانواده صنعتی و معدنی استان کرمان هستیم به ۲۰۰ نفر آموزش تخصصی عارضه‌یابی دادیم تا بتوانند در واحدهای تولیدی عارضه را شناسایی کنند.

قاسم‌پور ادامه داد: گروه‌های جهادی تخصصی در قالب تیم‌های ۳ تا ۵ نفره به واحدهای تولیدی استان مراجعه می‌کنند و بعد از پایش و عارضه‌یابی، مشکلات و موانع تولید را احصاء کرده و آن‌ها در در قالب فرم‌های تدوین شده به کمیته صنعت و معدن ارائه می‌کنند.

وی افزود: پرونده‌های آماده شده هر یکشنبه در کمیته تخصصی که متشکل از کارشناسان و دستگاه‌های اجرایی استان است، مطرح می‌شوند و بعد از چکش‌کاری موضوعات و تدوین راهکارهای رافع مانع تولید پرونده به قرارگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء  و کارگروه رفع موانع تولید جهت دریافت مصوبه ارسال می‌شود.

مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن استان کرمان اذعان کرد: ماحصل برگزاری کمیته‌های تخصصی و عارضه یابی گروه‌های جهادی مانع‌زدایی از ۹۰ واحد تولیدی در سال گذشته بوده، ضمن اینکه ۲۹۵ واحد هم مورد عارضه‌یابی قرار گرفته است.

گرچه تلاش جهادی در تمام بدنه عرصه‌های خدمت مستدام است اما در جمع دانشجویان رنگ و بوی دیگری دارد که این از گزارش مسئول بسیج دانشجویی استان مشهود است.


بیش‌از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۳۵ گروه جهادی فعالیت دارند


سیدهادی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» اذعان کرد:  اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان کرمان از تابستان سال گذشته تحت عنوان «عهد خدمت دانشجویی» آغاز شد و تا ۱۵ فروردین سال جاری ادامه داشت و در این بازه زمانی بیش‌از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در قالب ۳۵ گروه جهادی خدمات خداپسندانه‌ای را به مردم محروم استان کرمان ارائه کردند.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان ادامه داد: خدمات گروه‌های جهادی شامل عرصه‌های مختلف و جامعی هم چون عمرانی، فرهنگی، علمی و آموزشی، اشتغال، بهداشت و درمان، کشاورزی و مباحث دینی و مذهبی می‌شود.

وی اذعان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان نیز اردوهای جهادی کما فی‌السابق ادامه داشته با این تفاوت که دانشجویان با قصد ۱۰ روز در مناطق هدف خود مستقر می‌شدند و با دهان روزه به خدمت‌رسانی برای مردم شریف و کم‌برخوردار اقصی نقاط استان عزیزمان کرمان می‌پرداختند.

طباطبایی ادامه داد: از جمله نقاط قوت گروه‌های جهادی دانشجویی رویکرد علمی و حل مسأله آنان است که با شناسایی دقیق مسائل، نقطه هدف، پای‌کار آوردن حداکثر ظرفیت خود و مردم جهت حل مشکلات، مشارکت‌دادن مردم و بالابردن روحیه مطالبه‌گری آنها است.

مسئول بسیج دانشجویی افزود: از نقاط قوت دیگر گروه‌های جهادی دانشجویی استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و هم‌افزایی در این خصوص است مانند، طرح شهید عجیمیان که دانشجویان در حوزه عمرانی با آموزش و پرورش تعامل کرده و به نوسازی و بهسازی مدارس مناطق هدف خود پرداختند.

وی ابراز کرد: هم چنین با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی به ارائه خدمات گسترده بهداشتی و درمانی به مردم مناطق محروم پرداختند و علاوه‌بر ویزیت رایگان، بخش قابل توجهی از داروهای بیماران را نیز تامین می‌کردند و بیماران خاصی که امکان ارائه خدمات درمانی در محل را نداشتند یا تخصصی‌تر بودند جهت طی مراحل درمان و تامین هزینه‌ها به جامعه پزشکان یا خیرین مربوطه ارجاع می‌دادند.

طباطبائی ادعا کرد: در طرح‌های عمرانی هم به‌دلیل بالا بودن هزینه‌ها و تخصص مورد نیاز با نهادهایی هم چون قرارگاه پیشرفت و آبادنی، بسیج سازندگی استان، بسیج مهندسین عمران، کمیته امداد امام خمینی، دهیاران و بخشداران، شبکه خیرین و ‌... حداکثر همکاری به عمل آمد.

مسئول بسیج دانشجویی اذعان کرد: در حوزه علمی و آموزشی کلاس‌های مختلف آموزشی و درسی برای دانش‌آموزان برگزار شد و در کنار گروه‌های جهادی دانشجویی، طلاب جهادگر نیز حضور داشتند، این بزرگواران پابه‌پای دانشجویان در فعالیت‌های جهادی حضور داشتند علاوه‌بر آن سلسله جلسات احکام، سخنرانی و عزاداری و مراسمات مذهبی را هم برگزار می‌کرد.

درحالی‌که همه گروه‌های جهادی برای جامعه اندکی آشنایی دارند اما کمتر کسی است که بداند برای عشایر هم یک گروه تخصصی فعال است و کار می‌کند به‌همین علت با مسئول بسیج عشایری استان کرمان به گفتگو نشستیم.
 

۱۱۲ گروه جهادی تخصصی عشایری فعال داریم



شهریار سیاری در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» با اشاره به اینکه تعداد ۱۱۲ گروه جهادی تخصصی عشایری فعال داریم، عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت فرزندان عشایر و مناطق عشایری این گروه‌های جهادی را راه‌اندازی و سازماندهی کرده‌ایم که در ایام مختلف خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: حداقل هر فصل یک رزمایش جهادی برگزار می‌شود و گروه‌های جهادی به امر خدمت‌رسانی برای عشایر غیور استان می‌پردازند و در کنار این گروه‌ها از ظرفیت دیگر گروه‌های جهادی اقشار هم استفاده می‌شود و در همین راستا در سال گذشته ۶۸ گروه جهادی به تعداد ۱۴هزار و ۱۰۲ نفر به مناطق عشایری اعزام و خدمت‌رسانی کردند.

مسئول بسیج عشایری استان کرمان به خروجی و پیام حضور این گروه‌های جهادی اشاره و اذعان کرد: کمک‌به ساخت ۸۷ خانه محروم، اجرای سفیدکاری و ایزوگام خانه محروم به تعداد ۱۴۳ عدد، پیگیری و کمک به ترمیم و مرمت جاده‌های عشایری به متراژ ۲۲۱ کیلومتر، ساخت ۲۴۱ عدد حمام و سرویس بهداشتی بودده است.

وی ادامه داد: از دیگر خدمات ارائه شده به عشایر استان می‌توان به ساخت و بازسازی ۲۸ مدرسه عشایری، توزیع ۱۰۵ بسته‌های حمایتی سری به‌همت فرمانده سپاه کمک‌به بازسازی قبور شهدا ۲۵ مورد، برگزاری ۴۷۱ میز خدمت، توزیع ۴ هزار و ۴۰۹ کیسه آرد و اهدای بیش‌از ۴ هزار بسته کمک معیشتی اشاره کرد.


سیاری مراقبت از زنان و کودکان عشایر که دسترسی به مرکز شهر خدمات درمانی برایشان عملا غیرممکن است، اشاره کرد: اعزام ۱۰۴پزشک و روانپزشک در جهت ارائه خدمات بهداشتی دهان و دندان و زنان که ماحصل آن ویزیت رایگان برای ۱۸ هزار و ۱۳۵ نفر بود.

مسئول بسیج عشایری استان کرمان به دیگر خدمات انجام شده، اشاره کرد و گفت: برپایی و راه‌اندازی کارگاه‌های مشاغل خانگی ویژه بانوان برای ۳۳۲ نفر،لوله‌گذاری ۲ کیلومتری در عرصه آبرسانی و توزیع ۴ هزار و ۲۰۰ کیف لوازم‌التحریر در قالب جهاد آموزش به عشایر غیور استان کرمان اهدا شد.
 
وی با بیان اینکه آبرسانی سیار به ۲ هزار و ۲۷۶ خانوار نیز در زمان کم‌آبی اشاره کرد و گفت: برای مراقبت از دام‌ها نیز ۱۳۹ تیم ۵ نفره از گروه جهادی دامپزشکی به منطقه اعزام شده است که ضمن درمان، واکسیناسیون ۵۳۱ هزار و ۴۵۶ دام سبک نیز انجام شده است و  ۹۰۸ مراکز نگهداری دام نیز سم‌پاشی شده است.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcamwn6m49nya1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما