کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت؛

هفته سیاه کرونایی در بردسیر/ ابتلا ۱۹۸ نفر و مرگ ۸ نفر دیگر

7 شهريور 1400 ساعت 9:28

این هفته قبرستان ها در بردسیر آبادتر شدند و مردم شهر بی تفاوت از این همه مصیبت، متاسفانه مرگ را برای همسایه می پندارند.


به گزارش راه آرمان، طبق آمار مرکز بهداشت، طی هفته گذشته، ۱۹۸ بیمار جدید در بردسیر شناسایی و ۴۲ نفر در بیمارستان بستری شدند و متاسفانه ۸ نفر از شهروندان بردسیری جان خود را به خاطر این بیماری از دست دادند.

عجیب است که چشمانمان به از دست دادن اطرافیان و آشنایان عادت کرده است درحالی که با یک حساب سرانگشتی می توانیم تعداد دوستان و اقوامی را که در اثر این بیماری از دست داده ایم شماره کنیم و به خود بگوییم شاید نفر بعدی من باشم!
   
افرادی که وضعیت بحران را جدی نمی گیرند و شیوه نامه ها را درهرجایگاهی که هستند رعایت نمی کنند علاوه بر انتشار بیشتر بیماری در شهرستان، حق الناس بر گردن می گیرند.

اگر کف خیابانها و زندگی عادی سطح شهر را نگاه کنید، وضعیت از نگاه خیلی از افراد عادی است، غافل از اینکه در بخش های کووید و بخش مراقبت های ویژه بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی ، چه می گذرد و غافل از اینکه تعداد زیادی هم اکنون با علائم بیماری در خانه ها دوران بیماری خود را طی می کنند. 

شهرستان بردسیر به دلیل آب و هوای سرد و کوهستانی و وجود گردشگاه های متعدد و متنوع، در روزهای تعطیل میزبان جمعیت زیادی از خانواده هایی است که فکر می کنند کرونا در زیر سایه های درختان و مناطق روستایی و ییلاقی حضور ندارد و پایش برای رسیدن به‌ مناطق کوهستانی لنگ است!

اگر کمی به جمعیت تازه ملحق شده به قبرستان شهرمان توجه کنیم شاید در استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به سلامتی خود، خانواده و جامعه کمک کنیم و به ندای هل من ناصر ینصرنی این روزهای مدافعان سلامت شهرستان و کل کشور پاسخ مثبت دهیم.

انتهای پیام/شاه حیدری


کد مطلب: 121029

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/note/121029/هفته-سیاه-کرونایی-بردسیر-ابتلا-۱۹۸-نفر-مرگ-۸-دیگر

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir