کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان مطرح کرد؛

نظارت جدی بر توزیع و تفکیک آرد روستایی در جیرفت

19 تير 1401 ساعت 9:58

فاطمه میرساردو گفت: در شهرستان جیرفت توزیع و تفکیک آرد روستایی با نظارت دقیق انجام می‌شود.


فاطمه میرساردو مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان در گفتگو با "راه آرمان" از جیرفت گفت: هزینه کرایه حمل آرد روستایی بر عهده شورای آرد و نان است و در توزیع و تفکیک آرد نظارت جدی وجود دارد.

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان افزود: با برگزاری کارگروه تخصصی با حضور ادارات راهداری، حمل نقل، غله،  صمت، تعاون روستایی و اعضای این شورا در محل فرمانداری نسبت به تعیین هزینه حمل آرد تصمیم‌گیری شده است.

وی بیان کرد: عامل فروش توزیع آرد روستایی از معتمدین روستا توسط فرمانداری، بخشداری، دهیاری و شورا روستا تعیین می‌گردد تا آرد بین روستائیان توزیع شود.

میرساردو اظهار کرد: هر کیسه آرد توسط اتحادیه ۳۲۸۰۰ تومان از کارخانه خریداری و ۳۳۶۰۰ تومان به فروشنده توسط اتحادیه فروخته می‌شود.

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان تصریح کرد: قیمت هر کیسه آرد در روستاها به تناسب فاصله از شهر به علت اینکه کرایه‌ها متفاوت است متغیر است.

وی عنوان کرد: در شهرستان جیرفت هیچ‌گونه خرید تضمینی گندم توسط تعاون روستایی صورت نگرفته است و این امر از طریق شرکت غله انجام شده است.

میرساردو گفت: در توزیع آرد فقط اتحادیه جیرفت نقش بین کارخانه آرد و نماینده فروش روستا جهت توزیع را بر عهده دارد.

وی در ادامه افزود: در حوزه روستایی برای ساماندهی جلساتی برای نظارت بر توزیع، تفکیک آرد روستایی از عشایری، و تعیین قیمت حمل آرد صورت گرفته است، از جمله جلسه برنامه‌ریزی در خصوص نحوه توزیع و پایش آرد در سطح روستاهای تحت پوشش شهرستان جیرفت در این نشست تأکید گردید.

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان خاطر نشان کرد: جهت نظارت بهتر بر روند توزیع آرد روستایی در روستاها دهیار، شورای روستا، بخشدار، نمایندگان بسیج و جهاد کشاورزی لیست توزیع را پایش و مورد تأیید قرار داده شده است.

وی گفت: در خصوص توزیع آرد روستایی به صورت تجمیعی از طریق شرکت‌های تعاونی روستایی، این طرح توسط فرمانداری بررسی و نتیجه به مدیریت تعاون روستایی اعلام شد.
وضعیت ذخیره سازی آرد در شهرستان جیرفت مطلوب است.
 
سید کمال حسینی مدیرعامل کارخانه آرد شهرستان جیرفت گفت: کارخانه گل آرد دارای انبار مکانیزه ۳۰ هزار تُنی گندم است که مصرف ۶ ماه شهرستان را در خود جای می‌دهد و بقیه مصرف سال از سیلوی شهید صدوقی جیرفت در طی سال تأمین می‌گردد.

مدیرعامل کارخانه آرد شهرستان جیرفت افزود: قیمت هر کیسه آرد مصوب دولتی برای نانوایان ۳۲۸۰۰۰ ریال و در نوع ۲ که شامل آزاد پزان می‌باشد ۴۸۰۰۰۰ ریال تحویل درب کارخانه تعیین گردیده است و کرایه حمل توسط شرکت حمل و نقل خلیج فارس تعیین می‌گردد.

وی بیان کرد: خرید تضمینی هر کیلو گندم از کشاورزان به قیمت ۱۱۵۰۰۰ ریال و کرایه حمل و هزینه نگهداری و هزینه‌های جانبی دیگر دولت با احتساب یارانه‌ای که برای آرد می‌پردازد.

حسینی ابراز کرد: کارخانجات آرد دخالتی در نحوه تقسیم سهمیه و توزیع آرد توسط تعاون روستایی‌ها ندارند و فقط آرد را به صاحبان حواله معرفی شده تحویل می‌دهند که تاکنون مشکل خاصی بر نحوه نوبت و ارسال نبوده است.

مدیرعامل کارخانه آرد شهرستان جیرفت تصریح کرد: شکر خداوند با توجه به بازدهی خوب گندم جنوب کرمان در سال جاری؛ گندم کشاورزان در زمان مناسب و سرعت عمل بالا خریداری و به سیلوهای دولتی یا به انبارهای کارخانجات آرد حمل گردیده است.

وی عنوان کرد: این کارخانه در ۲ مرکز خرید در جنوب کرمان به نمایندگی از اداره کل غله مقدار ۳۲ هزار تُن گندم از کشاورزان تحویل و حمل نموده است.

حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: به لطف خداوند متعال امسال ظرفیت انبار کارخانه در فصل خرید گندم تکمیل گردیده است و همچنین با ذخیره‌سازی در سیلوی جیرفت جای هیچ‌گونه نگرانی بابت کمبود گندم و آرد نمی‌باشد.

مدیرعامل کارخانه آرد شهرستان جیرفت مطرح کرد: در مورد ساماندهی آرد و نان کارخانه تابع دستورات دولت و مراجع ذیصلاح بوده و طبق دستور عمل می‌نماید و در یک سال اخیر ساماندهی بهتری صورت گرفته امیدواریم هر روز شاهد پیشرفت‌های بهتری با یاری خداوند و زحمات مسئولین باشیم.

وی تأکید کرد: همانطور که توضیح داده شد با توجه به ذخیره‌سازی سال جاری و برنامه‌ریزی خوب اداره کل غله ان‌شاءالله کمبودی نخواهیم داشت.

حسینی ابراز کرد: توزیع آرد تمام وقت نظارت می‌گردد و پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است به طوری‌که همزمان با خروج هر محموله از کارخانه مشخصات وسیله نقلیه و حواله خروجی توسط سامانه پیامکی به ادارات و اشخاص مشخص شده پیامک می‌گردد تا نظارت دقیق‌تری صورت گیرد.

وی افزود: ۱۰۰ درصد سهمیه تعیین شده به دست صاحبان حواله با مدارک مستند و قابل ارائه می‌رسد و این کارخانه در این زمینه پاسخگو است.
 
نان‌های سبوسدار در نانوایی‌ها بیشتر ترویج پخت پیدا کنند.
 
مشتری خرید نان گفت: توصیه می‌شود که نان‌های سبوسدار در نانوایی‌ها بیشتر ترویج پخت پیدا کنند تا از لحاظ کیفیت و سلامتی مورد استقبال بیشتر مردم قرار گیرند.

وی افزود: کیفیت آرد در نانوایی‌ها پائین است و نان‌ها به شکلی کاغذی و نازک که زود خشک می‌شوند پخت می‌کنند.

مشتری نانوایی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر از وزن و کیفیت نان زده شده است و خمیر از لحاظ ترشی کیفیت مطلوب را ندارد.

این همشهری جیرفت عنوان کرد: نان بعد از مدتی مصرف در یخچال کیفیت خود را از دست می‌دهد و از مطلوبیت و تازگی نان کاسته می‌شود.

وی تصریح کرد: اکثر نانوایی‌های سطح شهر از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و از لحاظ کیفیت و کمیت در پخت باید مسئولین امر در جهت نظارت و کنترل تمهیدات لازم را بیندیشند.

در ادامه گفت: ارائه نان در نانوایی‌های سطح شهرستان به صورت روزانه انجام  می‌شود ولی در حال حاضر تنوع پخت پائین است و از مسئولین امر تقاضا داریم که نسبت به کیفیت نان ورود پیدا کنند و نظارت جدی نسبت به این امر داشته باشند.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 128098

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/report/128098/نظارت-جدی-توزیع-تفکیک-آرد-روستایی-جیرفت

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir