تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۸
۱
plusresetminus
امام جمعه جیرفت گفت: لازم است از زیبایی‌های معنوی در ماه مبارک رمضان استفاده شود و باید مراقبت کرد که حرمت ماه رمضان شکسته نشود.
حُرمت ماه رمضان باید در جامعه اسلامی حفظ شود
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «راه آرمان» حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میثم تارم  گفت: حُرمت ماه مبارک رمضان در این ماه پُر خیر و برکت حفظ شود.

امام جمعه جیرفت افزود: مردم شهرستان جیرفت در ماه مبارک رمضان با برپایی محفل اُنس با قرآن کریم و طبخ غذاها و شیرینی‌های سنتی این ماه را گرامی می‌دارند.

وی بیان کرد: جُنب و جوش خاصی در ماه مبارک رمضان در میان مردم مناطق مختلف شهرستان جیرفت مشاهده می‌شود و مردم مؤمن و خداجوی جیرفت برای انجام فرایض دینی در این ماه مبارک تلاش فراوان می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین تارم عنوان کرد: ماه مبارک رمضان يکی از مناسبت‌هايی است که مردم شهرستان جیرفت برای آن ارج و احترام ويژه‌ای قائل هستند و از ديرباز تاکنون آن را با آداب و رسوم خاصی برگزار کرده‌اند.

امام جمعه جیرفت در ادامه ابراز کرد: آداب و رسوم ماه مبارک رمضان از دیرباز در شهرستان جیرفت به‌صورت سینه به سینه و نقل به نقل از گذشتگان ما به ارث رسیده و آن فرهنگ بزرگ را گرامی می‌دارند.

وی عنوان کرد: خداوند متعال ان‌شاءالله توفیق دهد که در این ماه مبارک رمضان بتوانیم از زیبایی‌هایی این ماه استفاده کنیم.

امام جمعه جیرفت تأکید کرد: باید در این ماه به فكر ایتام و نیازمندان باشیم و كودكان بی‌حامی را مورد حمایت مالی و معنوی قرار دهیم كه در این زمینه می‌توان از كمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) كمک و راهنمایی گرفت.

وی با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان در دین مبین اسلام، گفت: امام سجاد(ع) از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه اسلام یاد می‌كند و ما باید در این ماه برای قانون‌پذیری تلاش كنیم.

منبع: پایگاه تحلیلی خبری دقیانوس

انتهای خبر/ امیری
  https://armanekerman.ir/vdccexqs02bq0x8.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما