تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۴
۰
plusresetminus
رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد پرونده‌های کلاهبرداری نسبت‌به سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته است لذا ضرورت دارد شهروندان قبل از انجام هر معامله ای ضمن دقت کافی، اطمینان لازم را کسب نمایند.
افزایش ۲۱ درصدی پرونده‌های کلاهبرداری در کرمان
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» اکبر مختاری امروز ۲۸ اسفندماه در جمع قضات و کارکنان اداری دادگستری شهر کرمان اظهار کرد: بیش از ۹۱ هزار و ۶۹۲ فقره پرونده در سال ۱۴۰۲ به محاکم عمومی و انقلاب کرمان وارد شده که شاهد رشد ۱۹درصدی ورودی پرونده ها هستیم .

وی افزود: به تفکیک مجتمع حقوقی ۲۸ درصد رشد ورودی، مجتمع کیفری دو ۱۷ درصد و محاکم خانواده پنج درصد و محاکم دادگاه انقلاب دو درصد رشد ورودی داشته‌اند.

مختاری اضافه کرد: علی‌رغم افزایش ورودی‌ها با تلاش شبانه‌روزی قضات و کارکنان اداری در مجموع ۱۹درصد بیشتر از سال گذشته به پرونده‌ها رسیدگی نموده‌اند.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های مسن گفت: خوشبختانه در سال جاری ۳۵ درصد پرونده‌های مسن در محاکم شهر کرمان تعیین تکلیف و مختومه شده و این روند با قوت ادامه خواهد داشت.

وی در تشریح فراوانی پرونده‌های وارده به محاکم شهر کرمان گفت: در بخش کیفری بیشترین پرونده‌ها مربوط به «ضرب و جرح و سرقت» بوده و در بخش حقوقی «مطالبه وجه» و در دادگاه خانواده «مطالبه مهریه و درخواست طلاق» و در دادگاه انقلاب «مواد مخدر» بوده است.

منبع: ایسنا
انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdcfc1dy1w6dmca.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما