تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۸
۰
plusresetminus
درپی انتشار خبر بیمارستان «ناصر» غزه صورت گرفت؛

واکنش وزارت امور خارجه به‌ کشف گور‌های دسته‌جمعی غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: انتشار خبر دلخراش دفن دسته جمعی و پنهانی صدها نفر از بیماران، مجروحان و کادر پزشکی بیمارستان ناصر، موجب بهت و اندوه افکار عمومی جهان شده است.
واکنش وزارت امور خارجه به‌ کشف گور‌های دسته‌جمعی غزه
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به کشف گور‌های دسته‌جمعی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه گفت: انتشار خبر هولناک، فجیع و دلخراش قتل‌عام و دفن دسته جمعی و پنهانی صد‌ها نفر از بیماران، مجروحان و کادر پزشکی بیمارستان ناصر در محیط این بیمارستان در نوار غزه، موجب بهت و اندوه افکار عمومی جهان شده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر حمایت حقوقِ بین‌الملل بشردوستانه به‌ویژه کنوانسیون‌های ۱۹۴۹ ژنو از مراکز بیمارستانی و درمانی ابراز کرد: ارتکاب جنایت مزبور علاوه بر احراز مسئولیت رژیم صهیونیستی و مسئولیت کیفری مرتکبین صهیونیستی آن، موجِد مسئولیت بین‌المللی برای دولت‌های حامی شناخته شده این رژیم است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جنایات مکرر، سازمان‌یافته و گسترده رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، از مصادیق بارز  نسل‌کُشی و جنایت جنگی است و مقابله با بی‌کیفری آمرین و مباشرین جنایت یادشده، برعهده جامعه جهانی و مراجع بین‌المللی است.

کنعانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن شدید این فاجعه هولناک، از دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس دوره‌ای شورای امنیت این سازمان و همه کشور‌ها و اعضای مسئولیت‌پذیر در جامعه جهانی می‌خواهد که علاوه بر محکوم کردن آن، از ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای تعقیب و رسیدگی قضایی این جنایت و مجازات عاملین و آمرین آن استفاده نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای خبر/م
  https://armanekerman.ir/vdcef78z7jh8eni.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین