تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۱
۰
plusresetminus
شرایط آب‌وهوای استان کرمان تشریح شد؛

کرمان برمدار ناپایداری‌های جوی

اداره‌کل هواشناسی استان کرمان، شرایط جوی نقاط مختلف استان را تا اواسط هفته آینده تشریح کرد.
کرمان برمدار ناپایداری‌های جوی
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به نقل از اداره‌کل هواشناسی استان کرمان؛ طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز پنجشنبه تا فردا ظهر به جز مناطق جنوبی که وزش باد و گردوخاک خواهند داشت در سایر مناطق جوی نسبتا پایدار و آرام مورد انتظار است.

از فردا ظهر تا صبح روز شنبه شاهد افزایش ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر و بارش و رگبار باران در برخی مناطق جنوب‌غربی، غربی، شمال غربی و مرکزی استان خواهیم بود.

در همین مدت تا اواخر وقت روز شنبه با وزش باد نسبتاً شدید در سطح استان به‌ویژه در مناطق شمال‌غربی، جنوب‌شرقی، افزایش غلظت غبار، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

روز یکشنبه در برخی مناطق شمال‌غربی وزش باد نسبتاً شدید خواهیم داشت.

از بعداز ظهر یکشنبه تا روز چهارشنبه با فعالیت سامانه بارشی شاهد افزایش ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، بارش و رگبار باران، رعدوبرق و بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش باد نسبتاً شدید در سطح استان خواهیم بود.

بیشینه بارش‌ها روز دوشنبه است، لذا آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب و اختلال تردد دور از انتظار نیست.

 گفتنی است لاله زار با دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد سردترین و منوجان با دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مناطق استان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. همچنین بیشینه دما شهر کرمان ۱۹ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما در شهر کرمان پنج درجه سانتی‌گراد است.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcbs9b8zrhbf9p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین