تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۳
۰
plusresetminus
اداره‌کل هواشناسی استان کرمان با صدور اطلاعیه‌ای وضعیت آب‌وهوای استان کرمان را تا پایان هفته اعلام و هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
اداره کل هواشناسی استان کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به نقل از اداره‌کل هواشناسی استان کرمان؛ طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا فردا صبح شرایط برای وقوع ناپایداری‌های جوی در استان مهیا است.

ضمن اینکه از بعداز ظهر امروز تا روز سه‌شنبه در شمال‌غرب، مرکز و جنوب‌شرق استان وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در مناطق جنوب‌شرقی دور از انتظار نیست همچنین روز چهارشنبه جوی نسبتاً پایدار خواهیم داشت.

طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه ضمن افزایش ابر احتمال بارش خفیف باران در ارتفاعات شمال و برخی مناطق مرکزی استان محتمل است.

گفتنی است لاله‌زار با دمای یک درجه سانتی‌گراد سردترین و منوجان با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مناطق استان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. همچنین بیشینه دما شهر کرمان ۲۲ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما در شهر کرمان ۱۱ درجه سانتی‌گراد است.

همچنین این اداره‌کل باتوجه‌به شرایط جوی هشدار سطح نارنجی صادر کرد که براساس این هشدار، تشدید فعالیت سامانه بارشی در غرب استان تا صبح فردا (سه‌شنبه) شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد خواهیم بود. لذا باتوجه‌به نوع بارش‌های این فصل جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی از مناطق نیمه غربی محتمل است.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcb5gb8zrhbagp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما