تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۱
۰
plusresetminus
مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق کرمان:

پژوهش‌های عملیاتی چالش‌های توسعه کسب و کار استان را رفع می‌کند

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق کرمان گفت: پژوهش‌های عملیاتی کسب و کار، سبب تقویت فرهنگ کارآفرینی و رقابت‌پذیری می‌شود.
پژوهش‌های عملیاتی چالش‌های توسعه کسب و کار استان را رفع می‌کند
محمدجواد رستمی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در خصوص مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق کرمان عنوان کرد: این مرکز  با هدف تقویت بخش خصوصی و کمک به فرایند توسعه اقتصادی استان کرمان در اسفندماه ۱۳۹۰ با تصمیم هیات‌رئیسه دور هفتم پایه‌گذاری شده و از سال ۱۳۹۱ به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد:  این مرکز همواره سعی کرده در راستای دست‌یابی به چشم‌انداز اتاق یعنی «ایفای نقش مؤثر در راهبری اقتصادی استان» سهم خود را ادا کند و در این راه نقشه عملیاتی بهبود محیط کسب و کار و تقویت فرهنگ نوآوری، کارآفرینی و رقابت‌پذیری را در اولویت اقدامات خود قرار داده است.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق کرمان اذعان کرد: این بخش به‌عنوان بازوی فکری اتاق همواره سعی کرده تا از طریق پژوهش‌های عملیاتی چالش‌های توسعه کسب و کارهای استان و موانع تحقق توسعه پایدار در استان را شناسایی و با ارتباط مؤثر با جامعه صاحب‌نظران، خُبرگان و نیز بهره‌برداری موثر از ظرفیت‌های مراکز علمی و پژوهشی راهکارهای عملیاتی ارائه کند.

رستمی ابراز کرد: تسهیل دسترسی به آمار و اطلاعات صحیح، مورد نیاز حوزه کسب و کار بخش خصوصی و توسعه فناوری و نوآوری در کسب و کارها نیز از دیگر اهداف راهبردی این مرکز است که در تعریف فعالیت‌ها و پروژه‌ها به‌صورت محوری مورد توجه ویژه قرار دارند.

وی به آخرین پژوهش‌های انجام شده توسط این مرکز اشاره کرد و گفت: پروژه‌هایی همچون؛ نیازسنجی آموزشی بنگاه‌های کوچک و متوسط کرمان، ارزیابی ورود به صنعت نسل چهار با جامع هدف بنگاه‌های کوچک و متوسط استان و انتشار نتایج آنها در قالب کتابچه، تدوین مدل کارآمد توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، واکاوی دلایل عدم استقبال دستورالعمل مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی از مهم‌ترین کارهای تحقیقاتی این مرکز محسوب می‌شوند.

مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات اتاق کرمان افزود: پروژه تعیین شرکای تجاری استراتژیک کرمان در تجارت بین‌المللی، تدوین و چاپ کتاب فصل شکوفایی دانش‌بنیان، طراحی و اجرای زیرساخت نمایشگاه مجازی،  طراحی و اجرای زیرساخت تحلیل داده‌های مکانی و ضوابط سرمایه‌گذاری، تدوین شاخص ارزیابی عملکرد شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، بررسی عوامل فرهنگی مؤثر بر فضای کسب و کار استان نیز از دیگر طرح‌های تحقیقاتی موفق در سال ۱۴۰۱ بوده‌اند.

رستمی به پروژه‌های در دست اجرای این مرکز اشاره کرد و گفت: پروژه طراحی و ایجاد سامانه تحلیل ضوابط صدور مجوز کسب و کار، پروژه مطالعاتی تعین شرکای تجاری استراتژیک کرمان در تجارت بین‌المللی، ایجاد مرکز نوآوری در صنعت مشترک اتاق کرمان و دانشگاه شهید باهنر نیز در دست اقدام هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای ۶۳ موضوع مهم در استان کرمان کار مطالعاتی و تحقیاتی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که جزء پروژه‌های تحقیقاتی پیش‌رو هستند که امیدواریم در سال جدید بر مبنای جهش تولید و مشارکت مردمی آنها را پیش ببریم.

انتهای خبر/طهماسبی


  https://armanekerman.ir/vdcjtyevxuqexyz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما