تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰
۰
plusresetminus
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

بررسی مطالبات ۶۰ نماینده کارگری در استان کرمان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در راستای رفع مشکلات کارگری با ۶۰ نماینده مطالبات این عرصه را بررسی کردیم.
بررسی مطالبات ۶۰ نماینده کارگری در استان کرمان
مجتبی مصباح در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» با اشاره به دیدار با نمایندگان کارگری در سطح استان تصریح کرد: جلسه بسیار مفصلی با تعداد ۶۰ نفر از نمایندگان کارگرانی که در انتخابات حائز کسب کرسی شده بودند، یا نماینده یک مجموعه و شرکت بودند و یا نماینده شورای اسلامی کار و شرکت‌های بزرگ بودند، برگزار شد.

وی اذعان کرد: حتی برخی از نمایندگانی که احساس کردیم، مشکلات خاصی دارند یا توقعات و انتظارات خاصی دارند و یا موضوعاتی را نیاز دارند که با مجموعه تعاون در میان بگذارند را نیز در این دیدار دعوت کردیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اذعان کرد: همه نمایندگان در این جلسه سه ساعته همه نمایندگان، مشکلات، موانع، انتظارات و حتی توقعات خود را مطرح کردند، مطالب همه نکته برداری و دسته‌بندی شدند، در مقابل این مطالب مواردی که نیازمند به پاسخ و شفاف‌سازی ما بود را ارائه کردیم.

مصباح اذعان کرد: بخشی از مواردی که مطرح شد مربوط به مدیران بود که باید با آنها هماهنگی می‌شد که این مطالب نیز دسته‌بندی و مصوب شد تا معاونت حوزه روابط کار اداره تعاون با مدیران شرکت‌ها ارتباط گرفته و به صورت حضوری و موردی مشکلات را مطرح و احصاء کنند.

وی ادامه داد: در جلسات این‌شکلی همیشه یک‌سری مواردی مطرح می‌شوند که حل آنها توسط استان میسر نیست، به‌طور مثال در حوزه دغال‌سنگ که زیر مجموعه صندوق بازنشستگان فولاد است که متعلق به وزارت کار است باید در مرکز و در سطح وزارت‌خانه  مطرح شود که این مطالب نیز دسته‌بندی شده‌اند تا در اولین دیدار با وزیرکار درخواست کارگران را به وی ارائه و راهکارهای حل آن را پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در پاسخ به عملکرد این سازمان در خصوص ستاد رفع موانع تولید نیز اذعان کرد: در این ستاد هر بار یک دستور کار متفاوتی در خصوص شرکت‌ها و سازمان‌هایی دارد که متولی آن یک دستگاه اجرائی است، خوشبختانه در ۵۰ جلسه رفع موانع تولید که در سال گذشته برگزار شده است هیچکدام از دستورکارها شرکت و یا واحد تولیدی نبوده است که ما متولی مشکلات آن باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما مانع تولید آن باشیم و هیچ دستور کاری به اداره کل تعاون تعلق نداشته است که این نشان می‌دهد نهاد اجرایی تعاون به عنوان مانع اصلی تولید شناخته نمی‌شود.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcf1xdy1w6djta.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین