تاریخ انتشار :شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳
۰
plusresetminus
برای اولین بار از مبدأ کرمان صورت گرفت؛

ارسال محموله ۵۰۰۰ تنی شمش فولاد به ترکیه

مدیرکل راه آهن استان کرمان گفت: این محموله صادراتی برای اولین بار به‌صورت ریلی از مرز رازی به کشور ترکیه و با واگن‌های لبه بلند اروپایی حمل می‌شود.
ارسال محموله ۵۰۰۰ تنی شمش فولاد به ترکیه
مجید ارجونی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبر تحلیلی «راه آرمان» از  عملکرد راه آهن استان کرمان در خصوص رشد و توسعه اقتصادی استان گفت: این مجموعه روزانه محموله‌های صادراتی به استان‌های هم‌جوار به‌صورت غیر مستقیم زیادی دارد.

وی اذعان کرد: درحالی‌که روزانه بیش‌از هزار تن بار گندله و کنسانتره را از فولاد بوتیا به مجتمع گندله‌سازی جلال‌آباد در داخل استان حمل کرده و تحویل می‌دهیم روزانه نیز هزار تن شمش فولاد را از کارخانه فولاد زرند به بندرعباس جهت صادرات حمل و ارسال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۲ هزار تن بار صادراتی ذغال‌سنگ را ماهانه به کشور ازبکستان از کارخانه ذغال‌شویی زرند ارسال و صادر می‌کنیم، گفت: برای نخستین بار در راه آهن منطقه کرمان بارگیری، اولین محموله صادراتی شمش آهن کارخانه فولاد بردسیر در را به مقصد کشور ترکیه انجام دادیم.

 مدیر کل راه آهن کرمان با اعلام این خبر  اذعان کرد: نخستین محموله بار شمش آهن صادراتی به تناژ ۵ هزار تن از ایستگاه کرمان به مقصد اسکندرون ترکیه آغاز شده است که این محموله صادراتی برای اولین بار است، به‌صورت ریلی از مرز رازی به کشور ترکیه و با واگن‌های لبه بلند اروپایی حمل می‌شود.

این مقام مسئول در پاسخ به خبرنگار ما مبنی‌بر ارسال سنگ آهن از شهرستان سیرجان اذعان کرد: ما خطوط ریلی  کرمان به سیرجان را در دست احداث داریم و اغلب بارهای این بخش از مبدأ سیرجان به هرمزگان می‌رسد و از آنجا هم صادر می‌شود.

مجید ارجونی به هشدار هواشناسی در خصوص سیل هفته گذشته کرمان نیز اشاره و اذعان کرد: در پی بارش‌های شدید باران در شهرستان زرند و جاری شدن سیلاب در برخی نقاط ، با محمد مهدی فداکار استاندار کرمان بازدید میدانی را  از نقاط آسیب‌دیده شهرستان زرند  انجام دادیم.

وی ادامه داد: در ادامه بازدید از نقاط حادثه خیز از خطوط ریلی این شهرستان نیز سرکشی صورت گرفت و  استاندار کرمان از نزدیک در جریان اقدامات پیش‌گیرانه راه آهن منطقه کرمان در جهت مقابله با خطرات احتمالی ناشی از سیل نیز قرار گرفت. 

ارجونی در ادامه اذعان کرد: در پی صدور هشدار سطح نارنجی و اطلاع هواشناسی در خصوص بارندگی و لزوم آمادگی کامل در صورت هرگونه رخداد ناشی از وضعیت جوی، ضمن برگزاری جلسه مدیریت بحران راه آهن منطقه کرمان در اوایل هفته جاری و در پی بارش باران و سیلابی شدن چند منطقه از خطوط ریلی شهرستان زرند ،کمیسیون پیشگیری از سوانح این اداره کل حتی به محل اعزام شد. 

 مدیرکل راه آهن کرمان اذعان کرد: ضمن بررسی نقاط حساس و دارای سابقه قبلی در زمینه سیلاب، دستورات لازم جهت ساماندهی و مدیریت بهتر را به نیروهای عملیاتی حاضر در محل دادیم که تقویت خاکریز‌ها، لایه‌روبی دهانه آبراهه‌ها و پل‌ها، اصلاح مسیر ورودی سیلاب در بالادست و پایین دست، خطوط ریلی از جمله فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده بود.

انتهای خبر/ طهماسبی


  https://armanekerman.ir/vdchqvnzi23nk-d.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما