تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۰
۰
plusresetminus
مزار شهید عبدالمهدی مغفوری سال‌هاست که چون امامزاده‌ای در گلزار شهدا است که کرمانی‌ها از این شهید حاجات و کرامات بسیار دیده‌اند.
شهیدی که سنگ صبور کرمانی‌ها است
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» پنج‌شنبه است، خیل جمعیت نشان از عاشقانی دارد که امیدوارانه به گلزار شهدای کرمان پناه آورده‌اند. چند صف مانده به مزار مطهر شهید سلیمانی، مزار شهیدی دیگر به‌نام «شهید عبدالمهدی مغفوری» وجود دارد، سالیان سال است که کرمانی‌ها این شهید را سنگ صبور خود می‌دانند و برای زیارت این شهید، در انتظار می‌ایستند تا نوبت‌شان شود.

توصیف فرمانده از یک نیرو

در وصف توجه این شهید به بیت‌المال و از طرفی ملجاء دل عاشقان کرمانی‌ها بودن، همین بس که حاج‌قاسم سلیمانی در برج میلاد پشت تریبون در خصوص این شهید بیان کرد که «افتخار می‌کنیم شهید مغفوری که امروز قبرش امامزاده شهر ماست، مال ماست؛ ما افتخار می‌کنیم به مغفوری، وقتی‌که همسرش می‌خواست وضع‌ حمل کند برای رساندن خود به بیمارستان از موتورسیکلت بیت‌المال استفاده نکرد.» 

محمدرضا حسنی‌سعدی مدیر گلزار شهدای کرمان که خود از هم‌رزمان شهدا است در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» در رابطه با شهید مغفوری گفت: باوجود خاک‌‌سپاری حاج‌قاسم در گلزار شهدای کرمان اما از زائران شهید مغفوری چیزی کم نشده است و گروه قابل توجهی از افراد از این شهید بزرگ کرامات می‌طلبند البته در طول سال‌ها بسیاری از کرامات و دعای خیر این شهید بهره‌مند شده‌اند.
 
وی افزود: حتی پنج‌شنبه‌ها خانواده شهید مغفوری باید در نوبت بایستند که مزار این شهید خلوت شود تا بتوانند در کنار مزار این شهید بزرگ بنشینند.
 
مدیر گلزار شهدای کرمان  توضیح داد: شهید عبدالمهدی مغفوری ابتدا در شهرستان زرند مسئولیت داشت و در سال ۱۳۶۰ بعد از شناخت استعداد و توانمندی این شهید، از او خواسته شد تا به سپاه استان بیاید، وی بعد از حضور در کرمان عضو شورای فرماندهی سپاه کرمان شد.

 آیت‌الله بدون عمامه

حسنی‌سعدی اظهار کرد: شخصیت فرهنگی، طراح، خطاط، نقاش، آشنای به نهج‌البلاغه و قرآن از توانمندی شهید مغفوری بود تا جایی که مرحوم آیت‌الله جعفری نماینده پیشین ولی‌فقیه در کرمان بیان کرد که شهید مغفوری آیت‌الله بدون عمامه است.
 
وی با تاکید بر این‌که شهید مغفوری به اجرای احکام دین از جمله واجبات، محرمات، رعایت حلال و حرام، مستحبات مقید بود، توضیح داد: پدر این شهید در خاطراتی بیان کرده است که در یک شب سرد زمستانی متوجه شدم که پسرم در رختخوابش نیست، به‌دنبال این رفتم که او کجاست، از پشت شیشه دیدم که به حیاط رفته تا وضو بگیرد و نماز شب بخواند.

 نماز اول وقت یا جلسه تامین استان

مدیر گلزار شهدای کرمان با اشاره به این‌که شهید مغفوری به خواندن نماز اول وقت بسیار اهمیت می‌داد، بیان کرد: شهید مغفوری به عنوان نماینده سپاه در جلسه شورای تامین استان کرمان شرکت کرده بود، درحالی‌که همه نمایندگان و مسئولان عالی رتبه استان حضور داشتند، اما این شهید با شنیدن صدای اذان نماز، مشغول خواندن نماز شده است.
 
حسنی‌سعدی در پایان تشریح کرد: این شهید بزرگوار خطابه‌ای غرّا داشت، او در سخنرانی‌هایش بیان کرده بود که پایگاه‌های بسیج سفارت‌خانه‌های امام زمان (عج) است و اگر امام زمان (عج) ظهور کرد و من نبودم به ایشان بگویید که عبدالمهدی مغفوری عاشق شما بود؛ خلاصه زندگی شهید مغفوری در کتاب‌های کوچه پروانه‌ها، شهید مغفوری، به‌رنگ خدا و سجده آخر مکتوب و مدون شده است.

انتهای خبر/ پسند
 
 
  https://armanekerman.ir/vdchqvnzv23nk6d.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما