تاریخ انتشار :جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۸
۰
plusresetminus
در خطبه‌های نماز جمعه استان کرمان عنوان شد؛

تأکید ائمه جمعه استان بر جهانی‌شدن عملیات «وعده صادق»

ائمه جمعه استان کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان با اشاره به عملیات «وعده صادق» بر جهانی شدن این عملیات تأکید کردند.
تأکید ائمه جمعه استان بر جهانی‌شدن عملیات «وعده صادق»
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.
 
در خطبه‌های اول به‌مانند همیشه سخنان، ائمه جمعه در زمینه توجه‌به تقوای الهی، خودسازی، بیان احادیث و روایات ائمه معصومین علیهم‌السلام، بیان شد و در خطبه‌های دوم نماز جمعه، مسائلی همچون پاسخ مقتدرانه ایران به جسارت رژیم صهیونیستی در خصوص کنسولگری ایران در دمشق و شطینت خرابکارانه‌اش صبح امروز در اصفهان و در پاسخ موشکباران ایران به عنوان عملیات «وعده صادق» مورد توجه ائمه جمعه استان بود.


امام جمعه جیرفت: عملیات «وعده صادق» بحث اول جهان است


حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میثم تارم گفت: آثار و برکات مسئله مهم حجاب باعث حرکت در مسیر رشد و تعالی مذهبی و دینی بانوان می‌شود.

امام جمعه جیرفت افزود: جامعه اسلامی باید با تأسی گرفتن از افکار شهیدان والامقام، رهروان و ادامه‌دهندگان این راه پُرنور باشند.

وی بیان کرد: وعده صادق در جوامع سیاسی و نظامی بحث اول جهان است و این عملیات مهم و تأثیرگذار را مورد تشویق و تمجید قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین تارم عنوان کرد: همه نظامیان و سیاست‌مداران جهان براین موضوع واقف هستند و اعتراف می‌کنند که رژیم صهیونیستی یک رژیم پوشالی و نابودشدنی است.

خطیب نماز جمعه جیرفت اظهار کرد: ایران اسلامی با توان بالای خود این آمادگی را داشت که در آسمان رژیم صهیونیستی عملیات غرورآفرین وعده صادق را رقم بزند.


امام جمعه جازموریان: عملیات «وعده صادق» شناسنامه ایران قوی است


حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به عملیات وعده صادق، تصریح کرد: موضوع اصلی در قضایای اخیر «اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است» نه تعداد موشک‌های شلیک شده و یا به‌هدف اصابت کرده است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی ادامه داد: در عملیات وعده صادق به‌هیچ وجه مسئله تعداد موشک‌های به زمین نشسته نیست بلکه مسئله قدرت، جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زد، شکست هیمنه رژیم صهیونیستی جنایت‌کار و مسئله تشجیع و قوت قلب مسلمانانی است که اسیر حکام بی‌لیاقت و دنیا‌زده هستند.

وی با اشاره به روز ملی خلیج فارس، خاطرنشان کرد: استقلال ملی به‌‌عنوان یکی از مؤلفه‌های حیاتی بقای یک ملت است، همان احساس هویتی است که وقتی یک ملت آن را کرد، آن‌ وقت استعدادها در او شکوفا می‌شود و کشور پیشرفت می‌کند از این‌رو دشمنان برای متوقف یا کُند کردن سرعت پیشرفت ایران اسلامی، راهبرد خدشه‌دار کردن استقلال ملی را در برنامه شیطانی خود قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام صادقی تأکید کرد: دشمنان می‌خواهند باور به استقلال را تغییر دهند بنابراین صریحاً استقلال کشور را یک امر قدیمی و کهنه‌ شده می‌نامند و می‌گویند؛ امروز دیگر استقلال کشورها مطرح نیست یعنی در نقشه‌ جغرافیا جهانی یک قدرتی وجود دارد، آن قدرت تصمیم می‌گیرد و همه عمل می‌کند، آن‌ها در حال ترویج این تفکر هستند که به این کار نفوذ می‌گویند.

امام جمعه جازموریان عنوان کرد: دشمن ذیل راهبرد ستیز با استقلال ملی ملت ایران، تحریف نام خلیج فارس را در دستور کار خود قرار داده است از این رو باید به خاطر داشته باشیم امروز درگیری جهانی بین حرکت استکباری و حرکت ارزشی و استقلال ملی و هویتی است که مظهر آن انقلاب اسلامی یا جمهوری اسلامی است.


امام جمعه شهربابک: سپاه نماد ظهور قدرت تدین و اراده ملت است


حجت‌الاسلام انصاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: بالاترین مرتبه رضایت الهی تقوا است.

امام جمعه شهربابک افزود: طبق فرمایشات امام علی علیه‌السلام متقیان علاماتی دارند که راستگویی و امانت‌دار مردم بودن از جمله این نشانه‌هاست.

حجت‌الاسلام انصاری یکی از ملاک‌های تربیت را غیرت‌مندی عنوان کرد و گفت: غیرت وطنی باید از مسائل ملی‌گرایی جدا شود، ملاک‌های حب وطن به‌خاطر ارزشمندی میهن آن‌ها و اتفاقاتی در آن افتاده است.

وی از سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: سپاه نماد ظهور قدرت تدین، ایمان و اراده ملت است.

امام جمعه شهربابک به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اشاره و ابراز امیدواری کرد: همه ما به‌ویژه ورزشکاران به شهدای ورزشکار ابقدا کنیم.

وی امر مشارکت مردم در همه امور و مسائل اجتماعی از جمله تولید، حجاب، جمعیت و... را ضروری دانست و تصریح کرد: با تشکیل شورا در همه زمینه‌ها می‌توان در جهت رفع برخی مسائل جزیی مردم اقدام کرد.

حجت‌الاسلام انصاری اظهار کرد: برخی می‌گویند بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه اشاعه یافته اما باید بدانیم همه این بی‌حجابی‌ها و بدحجابی‌ها بیش‌از ۶ درصد نیست.

وی تصریح کرد: در مبارزه با چالش حجاب ابتدا نباید ناامید باشیم و در مرحله دوم زنان محجبه بسیار مؤثری در جهت ترویج امر حجاب دارند.

حجت‌الاسلام انصاری ضمن گرامیداشت روز کار و کارگر گفت: متأسفانه برخی از کارفرمایان شفاف در حق کارگران ظلم می‌کنند.

وی بر به‌کارگیری نیروی کار بومی در شرکت‌ها و معادن شهرستان تاکید کرد و افزود: در برخی مسئولیت‌ها و کارها که در صورتی که نیروی متخصص بومی نباشد از نیروهای متخصص غیربومی استفاده شود.

حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به پیش‌رو بودن هفته معلم اظهار کرد: خصوصیت اصلی شهید مطهری بصیرت بوده است که می‌تواند الگوی همه معلمان باشد.


امام جمعه انار: عملیات «وعده صادق» نمایش قدرت بود


حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر علیدادی‌سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت: ظهور قدرت ایران‌ اسلامی در عملیات وعده‌ صادق، باعث شد عوامل غرب اعتبار نظامی و سیاسی خود را از دست دادند، اعتبار نظامی پدافند دشمن نتوانست جلوی موشک‌های ایران را بگیرد، هدف ایران زدن دو پایگاه نظامی‌ و اطلاعاتی بود که به‌هدف خود رسید و آن‌ها را نابود کرد.

امام جمعه شهرستان انار ادامه داد: این عملیات وعده صادق اعمال قدرت نبود بلکه نمایش قدرت بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی خاطرنشان کرد: هفته کار و کارگر است؛ پیامبر اسلام به‌دست کارگر بوسه می‌زد و می‌فرماید هرکسی برای روزی فرزندانش تلاش روزی حلال کند تمام گناهانش بخشيده می‌شود و پاداش او از جهاد در راه خدا بالاتر است؛ ستون تولید، کار و کارگر است، ستون فقرات‌ تولید کشور، کارگر هستند.

امام جمعه شهرستان انار با اشاره به هفته بزرگداشت معلم و سالروز شهادت فیلسوف بزرگ شهید مطهری عنوان کرد: معلم کسی است که در دل انسان چراغ روشن می‌کند و انسان را به‌معرفت هدایت می‌کند، معلم شخصیت بالایی دارد.


امام جمعه فهرج: رژیم صهیونیستی محکوم به‌شکست است


حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، با اشاره به نام‌گذاری سال جدید، به‌نام جهش تولید با مشارکت مردم گفت: بدون تردید، تولید، تنها راه نجات اقتصاد و مشارکت واقعی مردم نیز، مهم‌ترین پیشرانِ تولید است.

وی با تأکید بر اینکه مسئله کشف حجاب حل‌شدنی است، از نیروی مقتدر انتظامی، به‌واسطه اجرای طرح نور، تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه فهرج‌ در ادامه با تبریک ۹ اردیبهشت، روز شوراها اظهار کرد: کار کردن در یک منطقه محروم مانند فهرج، شجاعت می‌خواهد؛ لذا هر قدمی که در راستا آبادی شهر و روستاها برداشته شود، قطعاً بهترین ذخیره‌، برای آخرت می‌تواند باشد.

آقاملایی همچنین به ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری اشاره و ضمن تبریک این روز به معلمان و فرهنگیان، گفت: امروز جامعه ما، نیاز به معلمِ با بصیرت انقلابی دارد.

وی در ادامه به تحولات غزه اشاره و بیان کرد: غزه تسلیم نمی‌شود و رژیم صهیونیستی، محکوم به‌شکست است.


امام جمعه بافت: «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست


حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد محمدزاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت: یکی از کسانی که می‌توانند در جهت جهش تولید نقش مفید ایفا کند کارگران هستند؛ چراکه کار آن‌ها منجر به‌حل مشکلات کشور و کارگران خواهد شد و این قشر زحمت‌کش نقش بسیار مهمی در بی‌اثر کردن جنگ اقتصادی که دشمن به ما تحمیل کرده است، دارند.

امام‌جمعه شهرستان بافت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار کرد: رکن جهش تولید کارگران هستند؛ بنابراین باید از امنیت شغلی، بیمه و محیط کار ایمن برخوردار باشند و کارگر هم باید کار خود را خوب انجام دهد، متقن و با استحکام باشد.

وی ادامه داد: تمامی تحریم‌های دشمنان حقوق‌ بشری، موشکی، هسته‌ای و... بهانه است و هدف آن‌ها در تنگنا قرار دادن جمهوری اسلامی ایران است؛ برای اینکه ما تسلیم خواسته‌های آن‌ها شویم و مستقل نباشیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدزاده ضمن تشریح عملیات «وعده صادق» گفت: این عملیات هیمنه رژیم صهیونیستی را فروریخت و درحال حاضر کل دنیا متوجه شده‌اند، رژیم صهیونیستی رفتنی است؛ کارشناسان این رژیم نیز به این موضوع اذعان کرده‌اند و قدرت بازدارندگی ما را دیدند از این به بعد جواب ما به آن‌ها شدیدتر، سهمگین‌تر و با قدرت‌تر خواهد بود.


امام جمعه فاریاب: مهم‌ترین اثر عملیات «وعده صادق» شکست هیمنه رژیم صهیونیستی است


حجت‌الاسلام والمسلمین عباس گروهی ضمن گرامیداشت هفته معلم گفت: شهید مطهری را نباید به‌عنوان یک فرد نگاه کرد باید به‌عنوان یک جریان فکری و یک مکتب به آن نگاه کرد؛ شهید مطهری دارای ویژگی‌ها و خصوصیات زیادی‌ است یک عالم و دانشمند به‌معنای واقعی و یک انسان مجاهد و باتقوا است که یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های شهید مطهری بصیرت وی بود.

امام جمعه فاریاب تصریح کرد: شهید مطهری بصیر بود؛ اگر به نوشته‌ها، سخنرانی‌ها، کتاب‌ها و موضع‌گیری‌های او مراجعه کنید به‌بصیرت این مجاهد پی‌خواهید برد، با‌توجه‌به مشکلات قلم به‌دست می‌گرفت و کتاب می‌نوشت.

وی ابراز کرد: شهید مطهری یک عالم اسلام‌شناس، زما‌ن‌‌شناس و جریان‌شناس بود و روز شهادت وی را بهعنوان روز معلم نام‌گذاری کردند؛ چراکه یک معلم تراز انقلاب اسلامی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین گروهی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «قدرت اعتدال و آبروی کشور بیش‌از هر چیزی وابسته به نیروی انسانی است، یعنی معلمینی که اسوه آن‌ها شهید مطهری است.»

امام جمعه فاریاب ضمن تبریک به‌مناسبت هفته کار و کارگر افزود: کارگران به‌عنوان مجاهدین عرصه جهاد اقتصاد کشور هستند، ستون فقرات اقتصاد‌ هستند، سبب امنیت اقتصادی کشور می‌شوند و نقش کلیدی کارگر اینجا مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام گروهی امام جمعه فاریاب به ویژگی‌های عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: مسئله قدرت و شهامتی که در دل ملت‌ها جوانه زده بسیار مهم است که در همه جای دنیا حتی اروپا و آمریکا، علیه رژیم صهیونیستی شعار داده می‌شود 

امام جمعه فاریاب خاطرنشان کرد: شکست همینه رژیم صهیونیستی جنایت‌کار مهم‌ترین اثر عملیات وعده صادق است.


امام جمعه عنبرآباد: «وعده صادق» اراده ملت و نیروهای مسلح ایران را آشکار کرد


حجت‌الاسلام والمسلمین حمید بامری گفت: روز معلم که به‌یاد دانشمند و عالم برجسته جهان اسلام، علامه شهید آیت‌الله استاد مرتضی مطهری نام‌گذاری شده است؛ فرصتی برای تبیین نقش حساس، حیاتی و مقام والای معلم در تربیت نسل‌های آینده کشور به‌عنوان برترین سرمایه‌های انسانی و ملی کشور و همین‌طور تأثیر بی‌بدیل آن‌ها در شکل‌دهی به افکار و تفکرات جامعه است.

امام جمعه عنبرآباد ادامه داد: از نگاه امامین انقلاب، یکی از ویژگی‌های اصلی شخصیتی شهید مطهری بصیرت وی بود؛ لذا شهید مطهری وظیفه خود را شناخت و در انجام وظیفه، هیچ چیز مانع او نشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بامری با اشاره به عملیات «وعده صادق» گفت: موضوع اصلی در قضایای اخیر اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است نه تعداد موشک‌های شلیک شده و یا به‌هدف اصابت کردن آن بلکه آن قدرت و جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها از رهاورد آن عملیات بزرگ، جوانه زد.

امام جمعه عنبرآباد افزود: شکست هیمنه رژیم صهیونیستی جنایت‌کار و تشجیع قوت قلب مسلمانان، یک واقعیت مسلم است که در بیانات رهبر انقلاب فراوان به این موضوع پرداخته شده است.

وی با بیان اينكه جنگ امروز جنگ رسانه است، گفت: امروز هرکسی رسانه قوی‌تری داشته باشد در اهداف خودش موفق‌تر خواهد بود و بدون تردید امروز در مسئله فلسطین، دنیا بیدار شده و تکانی خورده است که قبل از این سابقه نداشته است و این اتفاق در حالی رقم خورده است که فلسطینی‌ها در زمینه رسانه و فناوری اطلاعات، دچار محدودیت هستند.

امام جمعه عنبرآباد با یادآور شدن نهم اردیبهشت ماه روز شوراها خاطرنشان کرد: موضوع مشورت و شورا یکی از ارکان مهم در حاکمیت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها است.


امام جمعه رابر: نقش پررنگ رسانه در عملیات «وعده صادق»


حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی‌سلیمانی درخطبه‌های عبادی سیاسی این هفته ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری و تبریک بزرگداشت مقام معلم، روز کارگر و شورا به مجاهدین عرصه جهش تولید گفت: اهدنا صراط المستقیم ما در نمازهای یومیه که ۱۰ مرتبه از خدای متعال هدایت را می‌خواهیم، نشان‌دهنده این است که نعمت هدایت بزرگ‌ترین نعمت الهی است.

امام جمعه رابر واسطه فیض هدایت را اوصیا و اولیای خدا برشمرد و افزود: میراث انبیا الهی ارشاد، تصحیح مسیر بشریت است و بالاترین خدمت به بشر، نشر معارف دینی و بالاترین خیانت این که انسان مانع و عدم نشر معارف دینی است.

وی عنوان کرد: شهید مطهری بهترین خدمت را به مردم ارائه داد، شهید مطهری کامل به‌وظیفه خود در نشر معارف دینی عمل کرد و اندیشه منحرف را افشا و در تبیین حقایق نقش وارسته‌ای داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی توصیه کرد: امیدوارم معلمین در تربیت فرزندان نقشی دارند اسوه را شهید مطهری قرار دهند و در بهترین خدمت که نشر معارف دینی به علامه شهید مطهری اقتدا کنند.

امام جمعه رابر با اشاره به روزها بعداز عملیات وعده صادق از نگاه رهبر حکیم انقلاب اسلامی گفت: مهم‌تر از موشک و پهباد که نباید از آن غفلت کرد اثبات ظهور قدرت مردم، ملت ایران و نیروهای مسطح در عرصه بین‌المللی است.

وی افزود: وسیله قدرت جسارت و شهامت از ملت رشید انقلاب اسلامی ما جوانه زده است؛ مسئله شکست هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی خبیث، مسئله قدرت ملی که اراده کرده این رژیم پوشالی از بین برود و محو شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: امروز در دنیا چالش‌ها و درگیری‌ها بر سر چالش رسانه‌ای‌ است بیش‌از آنچه موشک و پهباد‌ها و ابزار جنگی تأثیر بگذارد رسانه نقش مهم‌تر و بزرگتری از پهباد‌ها را موشک ها به‌جای گذاشت و دل‌ها تحت تأثیر رسانه قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه جنگ امروز جنگ رسانه‌ای‌ است، گفت: بدون شک مقام معظم رهبری نادیده نگرفتن موشک‌ها و پهبادهای در پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی فرو آمدند؛ هدف این است به جایگاه مهم رسانه توجه کنیم و پی‌ببریم.

وی افزود: اینکه مسئله فلسطین در دنیا مسئله اول می‌شود این نقش رسانه است این حصر امروزه شکسته شده در ماجرای عملیاتی پهبادی موشکی اینقدر رسانه زیبا درخشید که خود عوامل آن‌ها افسر مفلوک رژیم غاصب در تریبون اذعان می‌کند ما به یک حمله بسیار بزرگ مواجهه شده‌ایم.

خطیب جمعه رابر خاطر‌نشان کرد: کشورهای مقاومت نبض رسانه دنیا را به‌عهده گرفته است، مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده هر چقدر به‌رسانه تسلط پیدا کنیم این وظیفه سنگین است تا به‌خوبی بتوانند از این مأموریت به‌عنوان سرباز و اصحاب رسانه به‌وظیفه خود عمل کنند.


امام جمعه رودبار جنوب: حجاب ضامن بقاء ارزش‌های دینی و تمدنی است


حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر افشارمنش در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۱۲ اردیبهشت روز معلم و کارگر را گرامیداشت و ابراز کرد: شهید مطهری یک فیلسوف نقاد و جامع‌الاطراف بود.

امام جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری عاشق اهل‌بیت علیهم‌السلام بود، گفت: شهید مطهری یک دیده‌بان قوی برای مکتب تشیع بود؛ چراکه از هرجا دشمن حمله می‌کرد، او پاسخ می‌داد.

وی ضمن اشاره به‌ ضرورت حجاب و عفاف بیان کرد: طرح نور پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط فراجا آغاز شده و لذا لازم است از نیروی انتظامی از بابت این طرح تشکر کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین افشارمنش با بیان اینکه اکثریت بانوان جامعه ما حجاب را رعایت می‌کنند، تأکید کرد: دشمن حساب شده وارد مقوله حجاب شده و با برنامه‌ریزی عمل می‌کند و ما هم باید با نقشه وارد بشویم.

امام جمعه رودبار جنوب تصریح کرد: مسأله‌ حجاب چالش است و اکثریت مردم در ضرورت التزام بر این فریضه الهی که ضامن بقاء بسیاری از ارزش‌های دینی و تمدنی است با هم یک‌صدا و همراه متفق هستند و عامل این چالش تحمیلی مسئله‌سازی بیگانگان است که عده‌ای در داخل به آن‌ها کمک می‌کنند.

وی سفر رئیس جمهوری به پاکستان و برخی از کشورها را حائز اهمیت دانست و گفت: پاکستان با ما یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک دارد و وجود مسائل امنیتی، مسائلی که دشمنان و بدخواهان به دنبال ناامن کردن دو کشور هستند، مسائل اقتصادی و تحرک گروه‌‌ک‌هایی که ضد نظام جمهوری در خاک پاکستان فعالیت دارند همه این‌ها نشان از اهمیت این سفر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین افشارمنش با بیان اینکه سفر رئیس جمهوری دستاوردهای بسیار مهم نظامی، امنیتی و اقتصادی درپی داشته است، خاطرنشان کرد: حُسن روابط با همه جهان به ویژه کشورهای همسایه، منطقه و مسلمان از وعده‌های رئیسی بود که شاهد آن هستیم.

انتهای خبر/م
  https://armanekerman.ir/vdcamwn6049nyi1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما